Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35366
Title: Απόψεις των εκπαιδευτικών για διαστάσεις που αποτρέπουν ή διευκολύνουν την ανάληψη καινοτόμων δράσεων από τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Authors: Παπαθεοδοσίου, Κωνσταντίνα
Advisor: Κωνσταντόπουλος, Νικόλαος
Keywords: Καινοτόμες δράσεις;ρόλος του διευθυντή;παροχή κινήτρων;αλλαγή παραδοσιακού μοντέλου διδασκαλίας;σύλλογος διδασκόντων;νέες τεχνολογίες;Innovative actions;role of the principal;motivation;change of traditional teaching model;teachers' club;new technologies
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η συγκεκριμένη εργασία θέτει ως στόχο να παρουσιάσει τους παράγοντες εκείνους που προτρέπουν ή αποτρέπουν τους εκπαιδευτικούς να υιοθετήσουν καινοτόμες δράσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο πρώτο μέρος της εργασίας αρχικά υπάρχει η ανάλυση του όρου της καινοτομίας και ανάλυση των παραγόντων αυτών, όπως παρουσιάζονται βιβλιογραφικά. Μέσω των ερευνητικών ερωτημάτων διερευνάται το αν οι σχέσεις μεταξύ των μελών του συλλόγου διδασκόντων λειτουργούν προτρεπτικά ή αποτρεπτικά στην ανάληψη καινοτόμων δράσεων. Αν επηρεάζεται η ανάληψη καινοτόμων δράσεων από το μοντέλο διδασκαλίας που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός. Η σημαντικότητα του ρόλου που διαδραματίζει ο διευθυντής της σχολικής μονάδας. Ο βαθμός που επηρεάζει θετικά ή αρνητικά η παροχή ή μη ηθικών και υλικών κινήτρων. Κατά πόσο λειτουργεί προτρεπτικά η εξασφάλιση οικονομικών πόρων και υλικοτεχνικής υποδομής. Τέλος το κατά πόσο η ύπαρξη ή η έλλειψη επιμόρφωσης επηρεάζει θετικά ή αρνητικά την ένταξη καινοτόμων δράσεων. Το ερευνητικό κομμάτι της εργασίας διεξήχθη τον Απρίλιο του 2017 σε 14 δημοτικά σχολεία της Αττικής. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η ποσοτική και ως εργαλείο της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο. Συγκεντρώθηκαν συνολικά 100 ερωτηματολόγια. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει 8 ερωτήσεις με δημογραφικά στοιχεία. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει 34 ερωτήσεις, οι οποίες αφορούν στη λειτουργία του σχολείου. Τέλος το τρίτο μέρος απαρτίζεται από 11 ερωτήσεις σχετικές με την υλικοτεχνική υποδομή και τους οικονομικούς πόρους της σχολικής μονάδας. Ακολουθεί η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων και η εξαγωγή συμπερασμάτων. Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δηλώνει πρόθυμη να αναλάβει καινοτόμες δράσεις ακόμα κι αν ο διευθυντής ή μερίδα του συλλόγου διδασκόντων είναι αρνητικοί. Επίσης πιστεύει ότι είναι σε θέση να ανταπεξέρχεται στις συνεχείς αλλαγές που τελούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα Οι διδάσκοντες είναι έτοιμοι να εφαρμόσουν μαθητοκεντρικό μοντέλο διδασκαλίας. Επιπρόσθετα, το αυστηρά συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα, η έλλειψη οικονομικών πόρων και κινήτρων, λειτουργεί ανασταλτικά στην ανάληψη καινοτόμων δράσεων. Αναδείχτηκε και η σημαντικότητα του ρόλου του διευθυντή καθώς και του συλλόγου διδασκόντων, ο οποίος όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας λειτουργεί προτρεπτικά. Επιπλέον αναδείχθηκε η θετική στάση των εκπαιδευτικών για τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικά σεμινάρια.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ ΠΑΠΑΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΣ.pdf2.59 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.