Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35365
Title: «Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Έβρου του κλάδου των Δασκάλων για τα αίτια και τις επιπτώσεις του εργασιακού άγχους και της επαγγελματικής εξουθένωσής τους»
Authors: ΚΑΡΑΒΟΚΥΡΗ, ΖΩΗ
Advisor: ΚΑΡΑΦΥΛΛΗΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Keywords: εργασιακό άγχος;work-related stress;επαγγελματική εξουθένωση;professional burnout;επαγγελματικός χώρος εκπαιδευτικών;educators;οικονομική κρίση;financial crisis
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Το άγχος των εργαζομένων και η επαγγελματική εξουθένωσή τους συναντώνται σε διάφορους επαγγελματικούς χώρους και στον χώρο της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί, καθώς ασκούν ένα από τα κυριότερα ανθρωπιστικά επαγγέλματα, αντιμετωπίζουν πολλές φορές έντονο στρες, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα την εργασιακή εξουθένωση. Σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών που έχουν διεξαχθεί στον ελληνικό χώρο και στο εξωτερικό, το εργασιακό άγχος συναντάται πολύ συχνά στον επαγγελματικό χώρο των εκπαιδευτικών και επηρεάζει τόσο την αποδοτικότητά τους όσο και την υγεία των εργαζομένων. Επιπλέον, η οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας την τελευταία επταετία, έχει προκαλέσει και συνεχίζει να προκαλεί μεγάλες αρνητικές αλλαγές στο εργασιακό εκπαιδευτικό περιβάλλον, γεγονός που ενισχύει την εμφάνιση του άγχους στους εκπαιδευτικούς. Το φαινόμενο αυτό σε συνδυασμό με τον εκπαιδευτικό και κοινωνικό ρόλο μπορεί να έχει επίπτωση στο ευρύ κοινωνικό σύνολο και στον εκπαιδευτικό οργανισμό. Για το λόγο αυτό στη σύγχρονη εποχή καταβάλλονται προσπάθειες διερεύνησης των αιτιών του επαγγελματικού άγχους και της εξουθένωσης με την βοήθεια των απόψεων των εκπαιδευτικών. Με την παρούσα εργασία ευελπιστούμε, ότι θα συμβάλουμε στην πληρέστερη κατανόηση των αιτιών του άγχους και των επιπτώσεών του και αξιοποιώντας τα ευρήματα της έρευνάς μας σε μελλοντικές έρευνες του φαινομένου θα βοηθήσουμε σε μια πιο ποιοτική και αποτελεσματική παροχή εκπαίδευσης. Ως ερευνητική μέθοδος χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική προσέγγιση και για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων τα δομημένα ερωτηματολόγια και το στατιστικό πρόγραμμα SPSS. Το δείγμα αποτέλεσαν 136 δάσκαλοι του Νομού Έβρου. Συμπερασματικά, παρατηρήθηκε ότι τα κυριότερα αίτια του άγχους των δασκάλων δημιουργούνται εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και προβλημάτων σχετικά με τους μαθητές. Η προσωπική τους ζωή έχει επηρεαστεί αρνητικά σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας της ανασφάλειας που νιώθουν λόγω της μνημονιακής οικονομικής και εκπαιδευτικής πολιτικής και αισθάνονται επαγγελματική εξουθένωση κυρίως εξαιτίας της άμεσης εργασίας τους και λιγότερο από τη συναναστροφή τους με μαθητές.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΕΚΠΔΕ-ΚΑΡΑΒΟΚΥΡΗ.pdfΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ1.61 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.