Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35363
Title: «Διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της μουσουλμανικής μειονότητας που διδάσκουν σε δημόσια δημοτικά σχολεία της Θράκης σε θέματα που αφορούν τη συνεκπαίδευση πλειονοτικών και μειονοτικών μαθητών»
Authors: Καϊντατζή, Θεοδώρα
Advisor: Μάγος, Κωνσταντίνος
Keywords: μουσουλμανική μειονότητα, Θράκη, συνεκπαίδευση, δημόσιο σχολείο, εκπαιδευτικοί, επιμόρφωση;Muslim minority, Thrace, inclusive education, public school, teachers, further training
Issue Date: 23-Oct-2017
Abstract: Η παρούσα μελέτη εξετάζει τις εμπειρίες και τις απόψεις δίγλωσσων μειονοτικών εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν τη συνεκπαίδευση στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων της Θράκης, στην Ελλάδα. Στα σχολεία αυτά συχνά φοιτούν ταυτόχρονα μαθητές της πλειονότητας που έχουν τα ελληνικά ως μητρική τους γλώσσα και μαθητές της μουσουλμανικής μειονότητας με διαφορετική μητρική γλώσσα. Οι δίγλωσσοι μειονοτικοί εκπαιδευτικοί εκτιμούν ιδιαίτερα παράγοντες που συμβάλλουν στην διαπολιτισμική επάρκεια θεωρώντας πως η απουσία ξενοφοβίας και προκαταλήψεων είναι εξαιρετικής σημασίας, ενώ η γνώση κι αποδοχή της ταυτότητας, της μητρικής γλώσσας και του πολιτισμού των μειονοτικών μαθητών είναι απαραίτητες. Επιπρόσθετα κρίνουν θεμιτό οι εκπαιδευτικοί να οργανώνουν και να πραγματοποιούν διαφοροποιημένες διδασκαλίες. Αναφέρουν πως ο σχεδιασμός προγραμμάτων επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς της περιοχής, οφείλει να περιλαμβάνει οπτικές και θέματα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, στρατηγικές διαχείρισης της συμπεριφοράς των μαθητών, τεχνικές ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και δεξιότητες στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης κι επιπλέον πλήθος άλλων επιμέρους αντικειμένων σχετιζόμενων με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Θεωρούν πως αναντίρρητα, η συνεκπαίδευση πλειονότητας και μειονότητας, μπορεί να βελτιώσει την επικοινωνία μεταξύ των δύο κοινοτήτων και συνεπώς να βοηθήσει στην εξάλειψη των προκαταλήψεων και του ρατσισμού, ωστόσο μόνο υπό προϋποθέσεις. Επιπλέον υποστηρίζουν πως η παρούσα οικονομική συγκυρία, τα υπάρχοντα αναλυτικά προγράμματα, αλλά και νομοθετικές ρυθμίσεις σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα προκαλούν έλλειψη ή υπολειτουργία των υποστηρικτικών δομών και του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού. Τελικά εκφράζουν τον προβληματισμό τους για τη φοίτηση των μειονοτικών μαθητών στο δημόσιο δημοτικό σχολείο αντί για το μειονοτικό δημοτικό, καθώς αυτή δεν αποδεικνύεται πάντα θετική για τους πρώτους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kaintatzi theodora, ekpde.pdfΚυρίως άρθρο999.03 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.