Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35361
Title: Παράγοντες που συμβάλλουν στην επαγγελματική ικανοποίηση των Ελλήνων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Authors: Αντωνόπουλος, Νικόλαος
metadata.dc.contributor.advisor: Παπαϊωάννου, Μαρία
Keywords: Εκπαιδευτική Ικανοποίηση;Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση;Εκπαιδευτικό Σύστημα;Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας ερευνητικής μελέτης είναι να διερευνηθούν οι παράγοντες που επιδρούν στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Το ζήτημα της επαγγελματικής ικανοποίησης είναι ένα από τα θεμελιώδη της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, καθώς καθορίζει σε σημαντικό βαθμό την επιτυχία του όλου συστήματος. Σχετίζεται άμεσα με την απόδοση των εκπαιδευτικών στη διεκπεραίωση των καθηκόντων τους, είτε αυτά αφορούν στη διδακτική διαδικασία αυτή καθαυτή, είτε αφορούν στη σχέση που αναπτύσσουν με τους συναδέλφους, τους μαθητές και εμπλεκόμενους στη ζωή της σχολικής μονάδας στην οποία απασχολούνται, είτε στη γενικότερη στάση που διατηρούν στη σχολική τάξη. Ερευνητικά, το ζήτημα της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχει απασχολήσει τη διεθνή βιβλιογραφία, καθώς συνδέεται με την αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας, με την επίδοση των μαθητών και με την αξιοπιστία του εκπαιδευτικού συστήματος. Η παρούσα έρευνα διεξήχθη με τη συμβολή εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανά τον ελλαδικό χώρο. Για τη συγκέντρωση των ερευνητικών δεδομένων, που στη συνέχεια αναλύθηκαν για να εξαχθούν τα πορίσματα αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν την επαγγελματική ικανοποίηση, εφαρμόστηκε ποσοτική μέθοδος. Συγκεκριμένα, συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίων, πρωτογενή στοιχεία από δείγμα 317 εκπαιδευτικών που απασχολούνται σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Από τη στατιστική ανάλυση και επεξεργασία των ερευνητικών ευρημάτων προκύπτει μεταξύ άλλων πως δεν εμφανίζεται στατιστικά σημαντική διαφορά στην επαγγελματική ικανοποίηση μεταξύ ανδρών και γυναικών εκπαιδευτικών, πως υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά στην επαγγελματική ικανοποίηση μεταξύ μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, και πως οι άνδρες εκφράζουν υψηλότερη ικανοποίηση από τις υποδομές των σχολικών μονάδων από ότι οι γυναίκες.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ - Αντωνόπουλος Νικόλαος.pdf
  Restricted Access
Κυρίως άρθρο2.01 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.