Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35355
Title: Η διερεύνηση του σχολικού κλίματος και της οργανωσιακής κουλτούρας στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ): Μια μελέτη περίπτωσης στο ΣΔΕ Βόλου
Authors: Χριστογιάννη, Παναγιώτα
Advisor: Γεράκη, Ακριβούλα
Keywords: σχολικό κλίμα;οργανωσιακή κουλτούρα;αποτελεσματικότητα;school climate;organizational culture;school effectiveness
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας θεσπίστηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση για να δώσουν τη δυνατότητα σε ενήλικες που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση να ενταχθούν σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους. Οι σχέσεις που αναπτύσσονται μέσα σε αυτά τα σχολεία τόσο μεταξύ των εκπαιδευτικών όσο και με τους εκπαιδευόμενους είναι καταλυτικές για την αποτελεσματικότητα τους. Δύο παράγοντες που θεωρούνται σημαντικοί για την αποτελεσματικότητα των σχολικών οργανισμών είναι το κλίμα και η κουλτούρα τους. Στην παρούσα εργασία, στο θεωρητικό μέρος, αποσαφηνίζονται οι όροι «σχολικό κλίμα», «κουλτούρα» και «αποτελεσματικότητα», αναλύονται τα είδη του κλίματος και της κουλτούρας, οι παράγοντες που τα επηρεάζουν και παρατίθεται το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΣΔΕ. Στο ερευνητικό μέρος επιχειρείται η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών, του Διευθυντή καθώς και οκτώ εκπαιδευομένων του ΣΔΕ Βόλου σχετικά με το κλίμα και την κουλτούρα που έχει διαμορφωθεί στο σχολείο καθώς και με την έννοια της αποτελεσματικότητας. Επιλέξαμε την ποιοτική μεθοδολογία και συγκεκριμένα τα εργαλεία της ημιδομημένης συνέντευξης, της συμμετοχικής παρατήρησης και της μελέτης δημοσίων εγγράφων για να ερευνήσουμε σε βάθος την κουλτούρα και το κλίμα του ΣΔΕ Βόλου. Από την ερμηνεία των αποτελεσμάτων καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το κλίμα του συγκεκριμένου σχολείου είναι ανοικτό, υπάρχουν δίαυλοι επικοινωνίας τόσο μεταξύ των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευομένων όσο και με το διευθυντή, οι σχέσεις μεταξύ όλων είναι αρμονικές. Η κουλτούρα είναι πλήρως συνεργατική και προσανατολίζεται προς τη συνεχή μάθηση και βελτίωση. Ο διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν για την υλοποίηση του κοινού οράματος, τη συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικότητας του σχολείου. Γενικά, στο συγκεκριμένο σχολείο έχει αναπτυχθεί αίσθημα κοινότητας και ομαδικότητας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΟΓΙΑΝΝΗ.pdfΔιπλωματική Εργασία1.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.