Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35354
Title: Η συμβολή της εκπαιδευτικής ηγεσίας στην εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. Μια μελέτη συσχέτισης της εφαρμογής των αρχών της ηγεσίας που υπηρετεί και της εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών στα δημόσια δημοτικά σχολεία του νομού Τρικάλων.
Authors: Γεωργολόπουλος, Βασίλειος
Advisor: Παπαλόη, Ευαγγελία
Keywords: Ηγεσία που υπηρετεί;Servant leadership;επαγγελματική ικανοποίηση;job satisfaction;πρωτοβάθμια εκπαίδευση;primary education;συσχετιστική έρευνα;correlational research,;εκπαιδευτική ηγεσία;educational leadership;Δημόσια Δημοτικά Σχολεία;public primary schools;διευθυντής;principal
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να προσδιορίσει τον βαθμό συσχέτισης ανάμεσα στον βαθμό εφαρμογής των αρχών της ηγεσίας που υπηρετεί από τους διευθυντές των δημοτικών σχολείων του νομού Τρικάλων, όπως τον αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε αυτά και στον βαθμό επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών των παραπάνω δημοτικών σχολείων. Η ηγεσία που υπηρετεί είναι μια μορφή ηγεσίας που συνδέεται με υψηλά ποσοστά επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών, ωστόσο, δεν έλαβε της προσοχής των ερευνητών και στερείται επαρκούς εμπειρικής θεμελίωσης. Στην Ελλάδα, ελάχιστες έρευνες έχουν ως αντικείμενο την ηγεσία που υπηρετεί και η παρούσα είναι η πρώτη που διεξήχθη σε περιβάλλον πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 141 εκπαιδευτικοί από 20 δημόσια δημοτικά σχολεία του νομού Τρικάλων. Ως εργαλείο μέτρησης χρησιμοποιήσαμε το ερωτηματολόγιο O.L.A του Laub (1999), έκδοση για εκπαιδευτικές μονάδες, το οποίο προσαρμόσαμε στις ανάγκες της δικής μας έρευνας. Η έρευνα κατέδειξε μια θετική τάση ως προς τον βαθμό αντίληψης των χαρακτηριστικών της ηγεσίας που υπηρετεί από την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών του δείγματος. Επίσης, βρέθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος αποκομίζουν πολύ μεγάλη προς πάρα πολύ μεγάλη ικανοποίηση από την εργασία τους. Επιπλέον, η έρευνα κατέδειξε στατιστικώς σημαντική δυνατή θετική σχέση μεταξύ επαγγελματικής ικανοποίησης και αντιλαμβανόμενης εφαρμογής των αρχών της ηγεσίας που υπηρετεί, καθώς και ότι η αντιλαμβανόμενη εφαρμογή των αρχών της ηγεσίας που υπηρετεί αποτελεί προβλεπτικό παράγοντα της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών. Βρέθηκαν, επίσης, στατιστικώς σημαντικές διαφορές, όσον αφορά τον βαθμό επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών, ανάλογα με τις σπουδές των εκπαιδευτικών και τον τύπο σχολείου, καθώς και στατιστικώς σημαντικές διαφορές ως προς την αντίληψη των χαρακτηριστικών της ηγεσίας που υπηρετεί ανάλογα με τα έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας και τις σπουδές. Τα παραπάνω αποτελέσματα καταδεικνύουν τη θετική συνεισφορά της ηγεσίας που υπηρετεί στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, η οποία συνδέεται με την αποδοτικότητα και την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Georgolopoulos Vasileios 2017.pdfΜεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία5.4 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.