Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35352
Title: Η ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΗΛΕΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ
Authors: ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ-ΝΕΚΤΑΡΙΑ
Advisor: ΚΑΨΑΣΚΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Keywords: ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ;ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Μετά από εμπεριστατωμένη μελέτη σχετικών με το θέμα βιβλιογραφικών πηγών προέκυψε η ανάγκη για ενασχόληση με αυτό το θέμα για να αποτιμηθεί στο άμεσο παρόν η εφαρμογή της Ε.Ζ καθώς υφίστανται έρευνες που αφορούν το παρελθόν. Επιπρόσθετα θα μελετηθούν συνδυαστικά οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ε.Ζ συσχετιζόμενο με το ρόλο των εκπαιδευτικών στελεχών, ώστε να αποτυπωθούν ολοκληρωμένες οι θέσεις τους και να αποφευχθεί η μονοσήμαντη θεώρηση του θέματος. H παρούσα έρευνα στοχεύει να αποτυπώσει λεπτομερώς τις απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας του νομού Ηλείας αναφορικά με τους λόγους που τους ωθούν στην εφαρμογή της Ε.Ζ, το είδος των δράσεων ενασχόλησής τους, τη χρονική διάρκεια αυτών, το εκπαιδευτικό/υποστηρικτικό υλικό που χρησιμοποιούν και τη μέθοδο προσέγγισης των επιλεγμένων σχεδίων εργασίας, τις δυσκολίες που συναντούν στην πραγματοποίησή τους καθώς και να διευκρινισθεί ο ρόλος που διαδραματίζουν και επιθυμούν να διαδραματίζουν τα στελέχη εκπαίδευσης- διευθυντής σχολικής μονάδας, σχολικός σύμβουλος και υπεύθυνος σχολικών δραστηριοτήτων - στην επιτυχή υλοποίησή τους.Πρόκειται για μια ποσοτική έρευνα με ερευνητικό εργαλείο συλλογής δεδομένων, ένα ανώνυμο ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 135 εκπαιδευτικοί ΠΕ 70 του νομού Ηλείας που εργάζονται σε σχολεία με οργανικότητα εξαθέσια και άνω από το συνολικό πληθυσμό των εκπαιδευτικών ΠΕ70 που υπηρετούν στα δημοτικά σχολεία του νομού Ηλείας. Τα κυριότερα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα έδειξαν ξεκάθαρα ότι οι εκπαιδευτικοί σε μεγάλο ποσοστό εφαρμόζουν την Ε.Ζ για λόγους προσωπικούς, επαγγελματικούς και λόγους που αφορούν τους μαθητές. Όμως συντριπτικό ποσοστό επιβεβαιώνει ότι συναντά δυσκολίες στην εφαρμογή της Ε.Ζ όπως έλλειψη κονδυλίων, έλλειψη χρόνου μέσα στην τάξη σε συνδυασμό με τη μεγάλη σε έκταση ύλη των βασικών μαθημάτων, έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, έλλειψη επιμόρφωσης για την απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων για την Ε.Ζ. Παράλληλα επισημαίνουν την ανάγκη τους για υποστήριξη από τα στελέχη εκπαίδευσης για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή της Ε.Ζ. ζητώντας συχνότερη επιμόρφωση, διοργάνωση σεμιναρίων, συναντήσεων και καταγραφή των απόψεων τους για την εφαρμογή της Ε.Ζ. Τα ευρήματα αυτά οδηγούν σε συμπεράσματα και αποτελούν αφετηρία για περαιτέρω έρευνα σχετικά με τα αίτια εφαρμογής ή μη της Ε.Ζ σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς καθώς και τα περιθώρια βελτίωσης με τη συμβολή των ενεργειών των εκπαιδευτικών στελεχών. Ενεργώντας ουσιαστικά τα επιστημονικά-εκπαιδευτικά στελέχη εκπαίδευσης καταλύουν τις όποιες δυσκολίες ή εμπόδια παρουσιάζονται στην αποτελεσματική εισαγωγή της Ε.Ζ στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, αφού την τελευταία δεκαετία καλούνται να δράσουν ενεργά και σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, ως επι το πλείστον μπορούν να αναβαθμίσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης. Λέξεις-κλειδιά: εκπαιδευτική καινοτομία, ηγεσία, αυτονομία και εσωτερική εκπαιδευτική πολιτική σχολικής μονάδας, επαγγελματισμός εκπαιδευτικών
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf2.04 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.