Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35348
Title: Η διαδρομή από το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στο Πανεπιστήμιο μέσα από την οπτική αποφοίτων ΣΔΕ.
Authors: Γεωργέλη, Μαρία- 'Αννα
Advisor: Ανάγνου, Ευάγγελος
Keywords: Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας;Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;Θεωρία του Bourdieu;Second Chance Schools;Απόφοιτοι;Higher Education;Εκπαιδευτικά προγράμματα;Bourdieu's theory;Εκπαίδευση ενηλίκων;Educational programs;Adult education
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα έρευνα είχε σαν σκοπό τη διερεύνηση των εμποδίων και των δυσκολιών που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι απόφοιτοί των ΣΔΕ κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής τους διαδρομής προς την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 18 απόφοιτοι ΣΔΕ από διαφορετικά μέρη της Ελλάδας που ήταν φοιτητές ή πτυχιούχοι Τεχνολογικών ή Ανώτατων Σχολών. Ως ερευνητική μέθοδος χρησιμοποιείται η ποιοτική προσέγγιση με τη χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων ενώ το ερμηνευτικό μας πλαίσιο αποτέλεσε η θεωρία του πρακτικής του Pierre Bourdieu. Από την έρευνα αυτή προέκυψε ότι οι απόφοιτοι αντιμετώπισαν προβλήματα κατά τη μετάβαση τους στο Λύκειο που οφείλονταν κυρίως στο διαφορετικό τρόπο λειτουργίας του Λυκείου από αυτών των ΣΔΕ. Ενώ τα προβλήματα, που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν κατά τη μετάβαση τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, είχαν σχέση με τον μεγάλο όγκο ύλης των μαθημάτων, τον βαθμό δυσκολίας τους και την έλλειψη χρόνου λόγω εργασίας. Οι απόφοιτοι, με δικιά τους προσωπική προσπάθεια αντιμετώπισαν τις δυσκολίες σε συνδυασμό με το πλούσιο πολιτισμικό και κοινωνικό κεφάλαιο που διέθεταν. Επίσης η πλειονότητα αυτών θεωρεί θετική τη συμβολή των ΣΔΕ στη συνέχιση των σπουδών τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf2.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.