Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35346
Title: Συναισθηματική και κοινωνική νοημοσύνη, απόψεις και στάσεις εκπαιδευτικών ως προς την οργάνωση και εφαρμογή του προγράμματος της κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής. Μελέτη περίπτωσης σε εκπαιδευτικούς σχολικών μονάδων της 30ης Περιφέρειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής
Authors: Αθανασίου, Αικατερίνη
Advisor: Αναστασίου, Σοφία
Keywords: συναισθηματική νοημοσύνη συναισθηματική αυτοεκτίμηση συναισθηματική στρατηγική συναισθηματική ικανοποίηση Πρόγραμμα Κοινωνικής και Συναισθηματικής Αγωγής;Emotional Intelligence Emotional self-esteem Emotional strategy Emotional satisfaction Program of Social and Emotional Education
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο τη διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών της 30ης Περιφέρειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής σε σχέση με την οργάνωση και την εφαρμογή του Προγράμματος της Κοινωνικής και Συναισθηματικής Αγωγής. Η συναισθηματική νοημοσύνη αποτελεί βασικό παράγοντα της εκπαίδευσης σε παγκόσμιο επίπεδο και γι΄αυτό οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος είναι σημαντικές. Στην παρούσα έρευνα εφαρμόστηκε ποσοτική μέθοδος και το ερωτηματολόγιο περιείχε ερωτήσεις που προέρχονταν από τρεις διαφορετικές έρευνες. Προηγήθηκε πιλοτική έρευνα σε δέκα εκπαιδευτικούς, σε δυο φάσεις, που αποσκοπούσε στον έλεγχο της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας του ερωτηματολογίου. Στην κυρίως έρευνα έλαβαν μέρος δυο ομάδες, η πειραματική με 30 εκπαιδευτικούς της συγκεκριμένης Περιφέρειας και η ομάδα ελέγχου με 50 εκπαιδευτικούς σχολείων της Αττικής. Η ανάλυση των απαντήσεων αναδεικνύει ότι η συναισθηματική νοημοσύνη των εκπαιδευτικών είναι αρκετά υψηλή, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι το Πρόγραμμα Κοινωνικής και Συναισθηματικής Αγωγής βελτιώνει τις συμπεριφορές των μαθητών και το σχολικό κλίμα, ενώ η επιμόρφωση για την εφαρμογή του είναι σημαντική. Σε περαιτέρω αναλύσεις, παρουσιάζονται σημαντικές διαφορές στα ποσοστά των ομάδων στις ερωτήσεις που αναφέρονται στο αν υποκρίνονται συναισθήματα στην εργασία τους, στο αν θέλουν να γίνουν ιδανικοί δάσκαλοι, στην ικανοποίηση από το επάγγελμα, στην επιλογή του ίδιου πάλι επαγγέλματος, στην εξοικείωση με το συγκεκριμένο Πρόγραμμα. Διαφορές παρουσιάζονται στη σύγκριση των ομάδων ως προς την αναγνώριση και τον τρόπο εκδήλωσης των συναισθημάτων, στο κατά πόσο η εφαρμογή του Προγράμματος βελτιώνει το εργασιακό κλίμα. Επίσης, διαφορές παρουσιάζονται στη σύγκριση των φύλων, με τις γυναίκες να κατανοούν περισσότερο τα συναισθήματα των άλλων, να χρησιμοποιούν καλύτερες στρατηγικές επικοινωνίας σε μαθητές και γονείς, να θεωρούν ότι το Πρόγραμμα βελτιώνει το σχολικό κλίμα, τις σχέσεις των μαθητών-δασκάλων και να υποστηρίζουν ότι η επιμόρφωση είναι καθοριστική για την υλοποίηση του. Ίδιες διαφορές παρατηρούνται και στη σύγκριση μεταξύ δασκάλων και διευθυντών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a8anasiou aik_ΕΚΠΔΕ ..pdfΚυρίως σώμα της Διπλωματικής εργασίας1.92 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.