Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35337
Title: Η επικοινωνιακή στρατηγική των νησιωτικών πολιτιστικών οργανισμών. Η διεύρυνση του κοινού τους και η συμβολή στην τοπική ανάπτυξη. Η περίπτωση του Μουσείου Μπουμπουλίνας Σπετσών.
Authors: Οψιμούλη, Βασιλική
Advisor: Σηφάκη, Ειρήνη
Keywords: Μουσειακό marketing;Νησιωτικότητα;Επικοινωνιακές στρατηγικές;Μουσείο Μπουμπουλίνας Σπετσών;Museum marketing;Insularity;Communication strategies;Bouboulina Museum of Spetses
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Οι πολιτιστικοί οργανισμοί αποτελούν σημαντικό κομμάτι κάθε τόπου και μπορούν ακόμη και να τον καταστήσουν ένα ενδιαφέρον σημείο προορισμού. Τα νησιά αποτελούν από μόνα τους έναν ιδιαίτερο γεωγραφικό τόπο, ενώ ο όρος νησιωτικότητα - δηλαδή όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που τα καθιστούν ξεχωριστά - αρχίζει πλέον να γίνεται περισσότερο κατανοητός και κατά συνέπεια να διαφαίνονται τα προβλήματα αλλά και οι ευκαιρίες που κρύβει. Η νησιωτικότητα εξάλλου επηρεάζει την προσέλευση του κόσμου, η οποία είναι εποχική εκ των πραγμάτων, γεγονός που επιδρά σε πολλούς τομείς όπως τα πλάνα προώθησης των πολιτιστικών οργανισμών. Στην παρούσα εργασία λαμβάνει αρχικά χώρα η ανάλυση σε θεωρητικό επίπεδο, ορισμένων σημαντικών εννοιών σχετικά με τη νησιωτικότητα καθώς και το πολιτιστικό marketing, ενώ στη συνέχεια παρουσιάζονται οι επικοινωνιακές τεχνικές που μπορούν να εφαρμόσουν οι πολιτιστικοί οργανισμοί για να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους και να προσελκύσουν το κοινό στις νησιωτικές περιοχές. Επιπλέον, δίνεται μεγάλη προσοχή στις στρατηγικές επικοινωνίας και στο marketing των μουσείων, με αναφορά σε μια συγκεκριμένη τεχνική που φαίνεται μακροπρόθεσμα να αποδίδει καρπούς, αυτή της διά στόματος διάδοσης ή αλλιώς word-of-mouth. Στη συνέχεια ακολουθεί η ανάπτυξη και παρουσίαση του αντικειμένου που αφορά το ερευνητικό κομμάτι, δηλαδή του πολιτιστικού οργανισμού Μουσείο Μπουμπουλίνας Σπετσών, το οποίο διαδίδει την ιστορία του νησιού και των προσωπικοτήτων που διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο κατά την Ελληνική Επανάσταση. Στην παρούσα εργασία διερευνώνται οι απόψεις τόσο των επισκεπτών όσο και των ντόπιων κατοίκων του νησιού για την ποιότητα των υπηρεσιών του οργανισμού και τη σχέση του με την τοπική κοινωνία. Η προβληματική της εργασίας επικεντρώνεται στην αναζήτηση απαντήσεων σχετικά με τις εντυπώσεις που αφήνει το μουσείο αλλά και κατά πόσο η λειτουργία του απειλεί τα συμφέροντα της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
opsimouli_dpm_de.pdfΔιπλωματική εργασία3.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.