Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35313
Title: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για την προαγωγή του πολιτισμού μέσα από την υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (ΠΣΔ) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης στα σχολεία του Ν. Σερρών
Authors: Καραθανάση, Μαρία
Advisor: Παπαιωάννου, Γεώργιος
Keywords: Πολιτισμός-Κουλτούρα;Εκπαίδευση –τυπική, μη τυπική;Προαιρετικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα;Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων;Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας;Civilization - Culture;Education -Typical and non Typical;School Activity Programmes;Technology of Information and Communication
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Ο Πολιτισμός στα πλαίσια της εκπαιδευτικής πραγματικότητας προσδιορίζεται από την αναζήτηση της απόλαυσης μέσω της μαθησιακής διαδικασίας, μια παιδαγωγική τακτική, που βασίζεται στην έμφυτη περιέργεια του παιδιού, στην εσωτερική του ανάγκη για ελεύθερη δημιουργική έκφραση και στην επίτευξη μιας ουσιαστικής επικοινωνίας σε πολλαπλά επίπεδα της ζωής. Καθώς οι έννοιες πολιτισμός και εκπαίδευση εμπλέκονται σε ένα δυναμικό και αλληλοεξαρτώμενο δίδυμο, αφού ο πρώτος διαχέεται μέσω της δεύτερης και η εκπαίδευση ως κοινωνική λειτουργία υποδηλώνει το πολιτισμικό υπόβαθρο μιας χώρας, τα Προαιρετικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα ή Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων ως καινοτόμες δράσεις, είναι ο κύριος δίαυλος προαγωγής του πολιτισμού. Τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και ο ρόλος τους στην ελληνική εκπαίδευση και στην ελληνική πολιτιστική πραγματικότητα είναι το θέμα, που μελετάται στην παρούσα εργασία. Ο σκοπός της εντοπίζεται στην ανάλυση των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων και στη διερεύνηση των στόχων τους ως τρόπων προαγωγής του πολιτισμού μέσω της μετακωδικοποίησής τους σε πολιτιστικές δράσεις από τους εκπαιδευτικούς που τα εκπονούν. Σε συνάρτηση με τα παραπάνω ερευνήθηκαν οι απόψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μιας παραμεθόριας περιοχής, του Ν. Σερρών, σχετικά με την προώθηση του πολιτισμού μέσα από την υλοποίηση Π.Σ.Δ.. Οι επιμέρους στόχοι προσανατολίζονται στο να διαφανεί η σχέση τους με τον πολιτισμό, η συμβολή των εργαλείων της Τεχνολογίας της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ), το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για την υλοποίηση Π.Σ.Δ., το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία. Επιπλέον να εντοπιστούν τα προβλήματα που λειτουργούν ανασχετικά στην υλοποίηση Π.Σ.Δ. και η πιθανή ελλιπής επιμόρφωση σε ό,τι αφορά προγράμματα σε παραμεθόριες περιοχές, καθώς και τα κίνητρα ενίσχυσης για περισσότερες παρόμοιες δράσεις. Αρχικά επιχειρήθηκε μια θεωρητική προσέγγιση των περιοχών του πολιτισμού και της εκπαίδευσης, των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων και της Τεχνολογίας της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας. Ακολούθησε η μελέτη περίπτωσης που στηρίχτηκε σε ποσοτική έρευνα μέσω ερωτηματολογίων, που διανεμήθηκαν σε 120 εκπαιδευτικούς της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Σερρών
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗ ΜΑΡΙΑ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΔΠΜ50.pdfΚυρίως άρθρο διπλωματικής7.1 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.