Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35302
Title: Δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μέσω της στρατηγικής της διαφοροποίησης: Μελέτη περίπτωσης AGRECO FARM
Authors: Γιαχακοπούλου, Αικατερίνη
Advisor: Σιγάλα, Μαριάννα
Keywords: ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;στρατηγική διαφοροποίησης;ποιότητα;καινοτιμικότητα;ικανοποίηση πελατών;competitive advantage;differentiation strategy;quality;innovation;consumers’ satisfaction
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα μελέτη πρόκειται να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο μία επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, μέσω της ανάλυσης του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντός της και με την κατάλληλη επιλογή συγκεκριμένης στρατηγικής να ξεχωρίσει στον επιχειρησιακό στίβο. Τρία είναι τα βασικά στοιχεία που συναινούν στην επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και διαφοροποιούν το προϊόν της επιχείρησης ως προς τους ανταγωνιστές της, αναδεικνύοντάς την ως ηγέτη στον κλάδο που δραστηριοποιείται. Πιο συγκεκριμένα, η ανώτερη ποιότητα, η ανώτερη καινοτομικότητα και η ανώτερη ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών, επιτυγχάνουν τη διαφοροποίηση οδηγώντας την επιχείρηση να προσφέρει υψηλού επιπέδου προϊόντα και υπηρεσίες. Για το σκοπό αυτό, η μελέτη θα αναλύσει την περίπτωση μιας ελληνικής εταιρείας αγροτικών δραστηριοτήτων, με την επωνυμία ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛ-ΛΑΔΟΣ Α.Ε., και τον διακριτικό τίτλο AGRECO FARM, η οποία ναι μεν έχει επιτύχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω της εφαρμογής της στρατηγικής της διαφοροποίησης, αλλά αυτό θα πρέπει να αποδειχτεί μέσω των ευρημάτων που θα αναλυθούν σε συνάρτηση με την θεωρία που παρατίθεται. Για να υποστηριχτεί το εγχείρημα, θα γίνει προσπάθεια να συλλεχθούν και αναλυθούν δεδομένα της εταιρείας που αφορούν την ιστορία της, τις διεργασίες, το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της, μέσω πρωτογενούς έρευνας αφενός με τη μέθοδο των συνεντεύξεων στον manager, και στους υπεύθυνους πωλήσεων και ελέγχου ποιότητας, αφετέρου μέσω ερωτηματολογίου σε πελάτες της AGRECO FARM. Στα ευρήματα των αποκριθέντων θα περιληφθούν επιμέρους στόχοι που αφορούν την ποιότητα, την τιμή, τις καταναλωτικές προτιμήσεις και τις προθέσεις των πελατών να συστήσουν την εταιρεία, ώστε να αποδειχτεί το βασικό στοιχείο που πραγματεύεται η εργασία, ήτοι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η μελέτη δίνει χρήσιμα συμπεράσματα μέσω της στρατηγικής διαφοροποίησης που ακολουθεί η AGRECO FARM. Τα συμπεράσματα υποδεικνύουν ότι η σύνδεση της αγροτικής παραγωγής και της κρητικής κουλτούρας και παράδοσης με τον τουρισμό, είναι μία σημαντική πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Ωστόσο, τα ευρήματα περιορίζονται στην παρούσα εργασία και επιπλέον έρευνα θα μπορούσε να υποδείξει περισσότερα ευρήματα για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΙΑΧΑΚΟΠΟΥΛΟΥ Κ. ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.pdfΔιπλωματική Εργασία3.72 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.