Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35290
Title: Διδακτική των επιστημών και του προγραμματισμού με τεχνολογίες διάχυτου υπολογισμού
Authors: ΧΩΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΖΑΜΠΕΤΑ
Advisor: ΧΩΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Keywords: ΔΙΑΧΥΤΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ;ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;EMBODIED LEARNING;DIGITAL MANIPULATES;ΡΟΜΠΟΤ;ΦΥΣΙΚΗ
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τις νέες τεχνολογίες και κατά πόσο αυτές μπορούν να βοηθήσουν στην διαδικασία της μάθησης. Στην παρούσα μελέτη γίνεται αρχικά μια βιβλιογραφική μελέτη πάνω σε έρευνες και θεωρίες του παρελθόντος, που αφορούν αυτό το θέμα. Έρευνες και πειράματα που διεξήχθησαν τόσο στον Ελλαδικό όσο και στον ευρύτερο «παγκόσμιο» χώρο, πέρα από τα σύνορα της Ελληνικής πραγματικότητας, άλλωστε η έρευνα, η σκέψη και η γνώση δεν έχουν σύνορα. Ωστόσο, γίνεται προσπάθεια ανάλυσης του όρου «υπολογιστική σκέψη» και κατά πόσο αυτή μπορεί να βοηθήσει μέσω των τεχνολογιών την διαδικασία της μάθησης. Πέρα όμως από το θεωρητικό πλαίσιο, έγινε διεξαγωγή ενός πειράματος σε παιδιά της Ε΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου. Το πείραμα που πραγματοποιήσαμε, αφορούσε το επιστημονικό αντικείμενο της Φυσικής και συγκεκριμένα της Τριβής. Στους μαθητές δόθηκαν τεχνολογίες διάχυτου υπολογισμού, «ταμπλέτες» και «ρομπότ» με σκοπό να τα προγραμματίσουν και να μάθουν μέσω αυτών το τι είναι η «Τριβή». Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου χωρίστηκαν σε τέσσερις (4) ομάδες που η κάθε μια είχε ένα διαφορετικό συνδυασμό εισόδου-εξόδου : ΑΦΗ-ΟΘΟΝΗ, ΑΦΗ–ΡΟΜΠΟΤ, ΚΙΝΗΣΗ–ΟΘΟΝΗ, ΚΙΝΗΣΗ-ΡΟΜΠΟΤ. Μια ακόμη ομάδα παιδιών , η ομάδα ελέγχου συγκροτήθηκε σαν μέτρο σύγκρισης. Προσπαθήσαμε μέσω ερωτηματολογίων πριν και μετά το πείραμα να συλλέξουμε στοιχεία σχετικά με το επίπεδο των γνώσεων που αποκομήθηκαν σχετικά με την «Τριβή», αλλά και με τον «προγραμματισμό». Επίσης προσπαθήσαμε να δούμε ποιος από τους παραπάνω συνδυασμούς εισόδου - εξόδου ήταν πιο αποτελεσματικός, πιο ενδιαφέρων , πιο βαρετός κλπ. για τους μικρούς μαθητές. Στο επίπεδο των γνώσεων της Φυσικής εμφανίστηκαν θετικά στατιστικά αποτελέσματα προς το μέρος των τεχνολογιών διάχυτου υπολογισμού, ενώ στο κομμάτι του προγραμματισμού δεν φάνηκε κάποια σημαντική βελτίωση σε καμία από τις ομάδες που συμμετείχαν. Ως προς τους τρόπους εισόδου –εξόδου η ομάδα ΑΦΗ-ΡΟΜΠΟΤ φάνηκε να έχει καλύτερες επιδόσεις , αλλά η διαφορά δεν είναι στατιστικά σημαντική. Η έρευνά μας σίγουρα θα μπορούσε να προχωρήσει και σε μεγαλύτερο επίπεδο, χρησιμοποιώντας και άλλες συσκευές διάχυτου υπολογισμού και σε μεγαλύτερη κλίμακα μεγέθους του δείγματος. Τα συμπεράσματά της θα μπορούσαν να είναι χρήσιμα για μελλοντική χρήση στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, από τους εκπαιδευτικούς σαν εργαλεία εκμάθησης.
Appears in Collections:ΣΔΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
final31082017.pdf2.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.