Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35252
Title: «Διερεύνηση αντιλήψεων επιμορφωτών του Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου Πάτρας για τον ρόλο τους ως Εκπαιδευτών Ενηλίκων»
Authors: ΚΟΥΤΣΟΒΑΣΙΛΗ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: Καλοκύρη, Βασιλεία
Keywords: : Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών-Teachers’ Training;Εκπαιδευτές Ενηλίκων-Adults’ Educators;Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα-Regional Training Centers;Επιμορφωτικές ανάγκες-Educational needs;Αποτελεσματική Μάθηση-Effective Learning
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αποτελεί τις τελευταίες δεκαετίες, ένα από τα σημαντικότερα θέματα όλων όσων ασχολούνται με το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα και τα προβλήματά του. Την επιμορφωτική αυτή προσπάθεια έχουν αναλάβει στην Ελλάδα τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (Π.Ε.Κ.) με σημαντικό αριθμό επιμορφωτών οι οποίοι επιβάλλεται να εφαρμόζουν κατά την επιμορφωτική διαδικασία τις βασικές αρχές του πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων ώστε να εξασφαλίσουν την αποτελεσματική μάθηση των εκπαιδευτικών. Σκοπός της έρευνας αυτής είναι να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των επιμορφωτών του Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου της Πάτρας ως Εκπαιδευτών Ενηλίκων. Για τη διεξαγωγή της επιλέχθηκαν η ποσοτική έρευνα μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου και η ποιοτική προσέγγιση μέσω ηλεκτρονικής συνέντευξης (τριγωνοποίηση). Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας οι επιμορφωτές του Π.Ε.Κ. Πάτρας θεωρούν ότι ακολουθούν κατά την επιμορφωτική διαδικασία τις βασικές αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, γνωρίζουν και υιοθετούν την πλειονότητα των ρόλων που ορίζονται από τις θεωρίες Μάθησης, εφαρμόζουν σε μεγάλο βαθμό τις κατάλληλες ενέργειες που απαιτεί ο ρόλος του Εκπαιδευτή Ενηλίκων ενώ τα εμπόδια–προβλήματα που συναντούν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, προσωπικά ή από τους εκπαιδευόμενους ή από τον φορέα είναι ελάχιστα. Όμως, η προσωπική μου άποψη διαφέρει διότι οι επιμορφωτές εκφράζουν αντίστοιχους προβληματισμούς που αναδεικνύουν ότι προσέρχονται στον χώρο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων ενημερωμένοι μεν θεωρητικά, αλλά ανήμποροι να τα εφαρμόσουν στην πράξη. Επίσης, γίνεται εμφανές ότι επιθυμούν την περαιτέρω επιμόρφωση τους για την ενίσχυση του έργου τους, μολονότι η πλειοψηφία τους έχει επιμορφωθεί σε θέματα Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Τα συμπεράσματα της έρευνας ευελπιστούμε ότι θα αξιοποιηθούν περαιτέρω σε θέματα υποχρεωτικής επιμόρφωσης ή και καθορισμού των προσόντων των εκπαιδευτών των Π.Ε.Κ. ώστε να αναβαθμιστούν τα επιμορφωτικά προγράμματα βελτιώνοντας ταυτόχρονα την ποιότητα της επιμορφωτικής διαδικασίας με την επιλογή κατάλληλων επιμορφωτών.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΚΟΥΤΣΟΒΑΣΙΛΗ.pdfΠραγματοποίηση έρευνας3.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.