Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35243
Title: Διερεύνηση των κινήτρων, των εμποδίων συμμετοχής και των δυνατοτήτων υποκίνησης των ενήλικων εκπαιδευόμενων στα προγράμματα Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Η περίπτωση των σπουδαστών του Δημόσιου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) Παιονίας, του Νομού Κιλκίς.
Authors: Σιάλδας, Τρύφων
Advisor: Κουλαουζίδης, Γεώργιος
Keywords: Κίνητρα συμμετοχής;Participation incentives;Εμπόδια συμμετοχής;Participation barriers;Υποκίνηση συμμετοχής;Incitement to participation
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Πλήθος ερευνών έχει δείξει ότι οι ενήλικοι προσέρχονται σε προγράμματα εκπαίδευσης έχοντας συγκεκριμένα κίνητρα που τους κατευθύνουν. Είναι γνωστό επίσης ότι η προσπάθεια αυτή δεν είναι εύκολη, καθώς επηρεάζεται από πολλά εμπόδια τα οποία είτε τους αναγκάζουν να μη παίρνουν μέρος στα προγράμματα αυτά, είτε αν τελικά πάρουν μέρος περιορίζουν την αποτελεσματικότητα της μάθησής τους. Επιπροσθέτως έχει επισημανθεί και η αναγκαιότητα υποκίνησης των ενηλίκων προκειμένου να συμμετέχουν και να ολοκληρώνουν επιτυχώς αντίστοιχα προγράμματα. Στο πλαίσιο αυτό σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει και να προβάλει τους παράγοντες εκείνους που λειτουργούν είτε ως κίνητρο, είτε ως εμπόδιο, είτε ως παράγοντες υποκίνησης των ενήλικων σπουδαστών του ΙΕΚ Παιονίας. Τα αποτελέσματά της θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να ληφθούν οι κατάλληλες αποφάσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην αύξηση του αριθμού των σπουδαστών του ΙΕΚ, καθώς επίσης και στη μείωση του αριθμού εκείνων που εγκαταλείπουν πρόωρα τις σπουδές τους. Μέσα από την εφαρμογή ποσοτικής και ποιοτικής ερευνητικής προσέγγισης επεξεργάστηκαν και αναλύθηκαν 52 ερωτηματολόγια, καθώς και τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από 8 συνεντεύξεις. Διαπιστώθηκε ότι τα σημαντικότερα κίνητρα συμμετοχής στα προγράμματα του ΙΕΚ Παιονίας είναι η εύρεση εργασίας, η απόκτηση του πτυχίου και η απόκτηση νέων γνώσεων. Αντίστοιχα τα σημαντικότερα εμπόδια στη συμμετοχή και την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών είναι η έλλειψη χρόνου λόγο οικογενειακών και επαγγελματικών υποχρεώσεων, το επίπεδο της υλικοτεχνικής υποδομής του ΙΕΚ, καθώς και κάποια προβλήματα υγείας. Τέλος οι σημαντικότεροι παράγοντες υποκίνησης της συμμετοχής και της επιτυχούς ολοκλήρωσης των σπουδών είναι η καλύτερη δημοσιοποίηση των διαθέσιμων προγραμμάτων, η παροχή προγραμμάτων σε ειδικότητες που απορροφώνται από την αγορά εργασίας, η προώθηση της ενεργητικής συμμετοχής των εκπαιδευόμενων και η παροχή κυρίως πρακτικών γνώσεων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΡΥΦΩΝ ΣΙΑΛΔΑΣ_ΔΕ_2017.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.18 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.