Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35242
Title: «Μελέτη των αντιλήψεων των μαθητών Γ’ Λυκείου εννοιών της κυματικής θεωρίας»
Authors: Καϊσίδης, Μιχάλης
Advisor: Κολιόπουλος, Δημήτριος
Keywords: Κύμα;Wave
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Το κύμα και το υλικό σωματίδιο, κατά μια άποψη , αποτελούν τις δύο βασικές οντότητες της Φυσικής. Η διδασκαλία της κυματικής θεωρίας με βάση τα δεδομένα της βιβλιογραφικής έρευνας – η οποία είναι εκτεταμένη την τελευταία εικοσαετία – φαίνεται να παρουσιάζει δυσκολίες τόσο στην δευτεροβάθμια όσο και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εκτός της δεδομένης δυσκολίας ότι η κυματική έννοια είναι αφηρημένη αφού δεν υποστηρίζεται από αξιόπιστη βιωματική γνώση, μια ε-πιπρόσθετη δυσκολία με βάση την βιβλιογραφία, είναι η προσέγγιση των κυματι-κών εννοιών από τους μαθητές με σωματιδιακό μοντέλο σκέψης. Ο σκοπός της έρευνας ήταν η ανίχνευση τυχόν εναλλακτικών απόψεων των Ελ-λήνων μαθητών της Γ τάξης γενικού Λυκείου, πάνω στις έννοιες της Κυματικής, όπως και τα πιθανά προϋπάρχοντα νοητικά σχήματα που οδηγούν στις απόψεις αυτές. Έγινε μια έρευνα επισκόπησης με ένα ερωτηματολόγιο που συντάχθηκε με βά-ση αντίστοιχα ερωτηματολόγια της βιβλιογραφίας και το οποίο δόθηκε σε μαθητές Λυκείων τριών περιοχών της Αθήνας. Τα δεδομένα από το ερωτηματολόγιο αφού αναλύθηκαν περιγράφονται με πο-σοτική και ποιοτική ανάλυση. Από την ανάλυση των δεδομένων του ερωτηματολογίου προκύπτει μια επικύ-ρωση του βασικού όγκου των βιβλιογραφικών αναφορών, τόσο σε ό,τι αφορά τις εναλλακτικές ιδέες των Ελλήνων μαθητών, όσο και στα προϋπάρχοντα νοητικά μοντέλα που καθοδηγούν την προσέγγισή τους στις έννοιες της Κυματικής Με βάση τα δεδομένα της έρευνας και της βιβλιογραφίας κατατίθενται κάποιες προτάσεις σε σχέση με τη διάρθρωση και τη διδακτική στοχοθεσία της διδακτέας ύλης της Κυματικής στο Γενικό Λύκειο.
Appears in Collections:ΚΦΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ. Καΐσίδης.pdfΔιπλωματική Εργασία1.47 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.