Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35224
Title: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΤΟΥΣ(ΣΚΥΛΟΥΣ -ΓΑΤΕΣ)
Authors: ΣΥΜΕΩΝΙΔΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Advisor: ΚΑΤΣΑΛΙΑΚΗ, ΚΟΡΙΝΑ
Keywords: ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ;ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΙ;ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΣΚΥΛΩΝ/ΓΑΤΩΝ;ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ;ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ;ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΚΥΛΩΝ/ΓΑΤΩΝ
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Εισαγωγή: Η ανάπτυξη της ζωοφιλίας σε συνδυασμό με την αλματώδη ανάπτυξη του εσωτερικού και εξωτερικού τουρισμού και την αναγκαιότητα προστασίας της Δημόσιας Υγείας αλλά και της ευζωίας των ζώων είχε σαν αποτέλεσμα την δημιουργία νέων δεδομένων στη θέσπιση υγειονομικών απαιτήσεων κατά την μετακίνηση των ιδιοκτητών ζώων συντροφιάς (σκύλων-γάτων) μαζί με τα ζώα τους. Σκοπός: Γενικός σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι να επιχειρήσει να διερευνήσει τον βαθμό ικανοποίησης των επιβατών -ιδιοκτητών ζώων συντροφιάς(σκύλους/γάτες) κατά την αεροπορική μετακίνησή τους με το κατοικίδιό τους, όσον αφορά την εξυπηρέτηση από τις αεροπορικές εταιρίες και την ενημέρωση για τις υγειονομικές απαιτήσεις τόσο από τις αεροπορικές εταιρίες όσο και από τον κτηνίατρο τους .Κατά την βιβλιογραφική ανασκόπηση δεν βρέθηκε σχετική έρευνα στην διεθνή βιβλιογραφία για το συγκεκριμένο αντικείμενο και επομένως το πεδίο θεωρείται νέο. Υλικό και μέγεθος:Το δείγμα αποτελούν 102 επιβάτες του Διεθνούς Αερολιμένα Θεσσαλονίκης <<Μακεδονία>> οι οποίοι ταξίδευαν μαζί με τον σκύλο/γάτα τους με πτήσεις εσωτερικού ή εξωτερικού. Για τις ανάγκες της έρευνας σχεδιάστηκε ερωτηματολόγιο που προέκυψε κατά την μελέτη ερευνών της διεθνούς βιβλιογραφίας. Αποτελέσματα: Οι ερωτηθέντες σε ποσοστό 80% δήλωσαν ευχαριστημένοι με την αεροπορική εταιρία όσον αφορά την ενημέρωση για τις υγειονομικές απαιτήσεις του ταξιδιού. Το 32% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι επικοινώνησε με την αεροπορική εταιρία περισσότερο από 1 μήνα πριν το ταξίδι ,προκειμένου να ενημερωθεί για τις υγειονομικές απαιτήσεις του ταξιδιού και το 47% των ερωτηθέντων εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για το ενδιαφέρον και την φροντίδα που δείχνει το προσωπικό της αεροπορικής εταιρίας προς τον σκύλο/γάτα τους. Μόλις το 9% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι επέλεξαν την αεροπορική μετακίνηση λόγω του service. Το 95% των ερωτηθέντων δήλωσαν ευχαριστημένοι με τον κτηνίατρο τους όσον αφορά την ενημέρωση για τις υγειονομικές απαιτήσεις του ταξιδιού και το 25% δήλωσε ότι επικοινώνησε με τον κτηνίατρο τους περισσότερο από 1 μήνα πριν το ταξίδι ,προκειμένου να ενημερωθεί για τις υγειονομικές απαιτήσεις του ταξιδιού.Το 51% των ερωτηθέντων του δείγματος δεν γνωρίζει τους λόγους των υγειονομικών κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις μετακινήσεις σκύλων /γάτων. Το 49% των ερωτηθέντων εξέφρασε την άποψη ότι το κόστος αεροπορικής μετακίνησης του σκύλου/γάτας του είναι υψηλό έως πολύ υψηλό και το 57% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα ταξίδευε συχνότερα με τον σκύλο/γάτα του αν το κόστος αεροπορικής μεταφοράς του σκύλου/γάτας ήταν χαμηλότερο.Το 72% των ερωτηθέντων έχει την άποψη ότι η προσφορά δώρου προς τον σκύλο/γάτα τους από πλευράς αεροπορικής εταιρίας είναι ένδειξη αγάπης και φροντίδας. Το 59% των ερωτηθέντων εξέφρασε ότι του αρέσει να ταξιδεύει με τον σκύλο/γάτα του ενώ το 47% των ερωτηθέντων εκδήλωσε την άποψη ότι δεν είναι το οικονομικό κόστος αυτό που τους απασχολεί όταν σκέφτονται να αφήσουν τον σκύλο/γάτα τους σε ξενοδοχείο σκύλων /γάτων. Συμπεράσματα:.Η διπλωματική ερευνητική εργασία, με βάση τα ευρήματα, συνέλαβε την ιδέα και έδειξε ξεκάθαρα την αναγκαιότητα αλλαγής της εθνικής νομοθεσίας και των ευρωπαϊκών εκτελεστικών κανονισμών που διέπουν τις μετακινήσεις σκύλων/γάτων με σκοπό την ακόμη καλύτερη διασφάλιση της υγείας των ανθρώπων ,των ζώων και την προστασία της Δημόσιας Υγείας. Ανέδειξε την σωστή και έγκαιρη ενημέρωση, όσον αφορά τις υγειονομικές απαιτήσεις του ταξιδιού , από τον κτηνίατρο και από την αεροπορική εταιρία , το ενδιαφέρον και την φροντίδα του προσωπικού της αεροπορικής εταιρίας προς το ζώο ,το λογικό κόστος μετακίνησης του σκύλου/γάτας, την προσφορά δώρου προς το ζώο από πλευράς αεροπορικής εταιρίας ως σημαντικούς παράγοντες που αυξάνουν τον βαθμό ικανοποίησης του ιδιοκτήτη σκύλου/γάτας. Αντίθετα,η μη σωστή και η μη έγκαιρη ενημέρωση για τους υγειονομικούς κανονισμούς της μετακίνησης από την αεροπορική εταιρεία και τον κτηνίατρο, το υψηλό κόστος μετακίνησης του ζώου,το μη ποιοτικό service ,η μη σωστή προετοιμασία του ιδιοκτήτη για το ταξίδι με τον σκύλο/γάτα του και η μη σωστή προετοιμασία του ζώου από πλευράς ιδιοκτήτη αποτελούν σημαντικούς παράγοντες ταλαιπωρίας ,δυσαρέσκειας και καθυστέρησης Αποκάλυψε ότι η μη γνώση,από πλευράς ιδιοκτητών σκύλων/γάτων, των λόγων ύπαρξης των υγειονομικών κανονισμών δεικνύει ένα έλλειμμα επικοινωνίας μεταξύ κτηνίατρου και ιδιοκτήτη και αυτό θεωρητικά μπορεί να οδηγήσει στην μη τήρηση των κανονισμών όταν οι έλεγχοι δεν είναι εκτεταμένοι. Η ερευνητική εργασία με βάση την μελέτη των δεδομένων των ευρημάτων προχωρεί σε προτάσεις προς τις αρμόδιες επίσημες κτηνιατρικές αρχές ,τις αεροπορικές εταιρίες, τους ιδιώτες κτηνιάτρους και προς τους ίδιους τους επιβάτες -ιδιοκτήτες σκύλων/γάτων. Από όσο γνωρίζει η ερευνήτρια , αυτή είναι η πρώτη έρευνα που πραγματοποιείται στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς και η οποία επιχειρεί να διερευνήσει τον βαθμό ικανοποίησης των επιβατών -ιδιοκτητών ζώων συντροφιάς(σκύλους/γάτες) κατά την αεροπορική μετακίνησή τους με το κατοικίδιό τους .
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ_ΣΥΜΕΩΝΙΔΟΥ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_92224.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ827.32 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.