Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35218
Title: Digital Storytelling: a case study exploring creativity and media literacy in a Greek EFL context
Authors: ΙATROPOULOU, THEOFANI
Advisor: Antoniou, Leda
Keywords: Digital storytelling;Creativity;Creative dispositions;Media literacy;21st century skills
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εστιάζει στη χρήση της ψηφιακής αφήγησης ως διδακτικό εργαλείο σε ένα ελληνικό πλαίσιο εκμάθησης της αγγλικής ως ξένης γλώσσας για την προώθηση δύο σημαντικών δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, της δημιουργικότητας και του εγγραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας. Ερευνά το βαθμό στον οποίο η ψηφιακή αφήγηση μπορεί να διευκολύνει την εκδήλωση δημιουργικών διαθέσεων κατά τη διαδικασία, και να οδηγήσει σε εκφάνσεις δημιουργικότητας στα τελικά προϊόντα των συμμετεχόντων, έχοντας ως δεδομένα τον ενδελεχή σχεδιασμό, την προσεκτική παρακολούθηση και τη συνεχή υποστήριξη των μαθητών. Επιπροσθέτως, προσπαθεί να ερευνήσει με ποιούς τρόπους μπορεί να ενισχύσει τις πρακτικές εγγραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας σε σχέση με τη διάσταση της δημιουργίας και επικοινωνίας των ψηφιακών ιστοριών. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε ένα ερευνητικό σχέδιο ψηφιακής αφήγησης και διεξήχθη μία μελέτη περίπτωσης μικρής κλίμακας με τη συμμετοχή τεσσάρων εθελοντών επιπέδου Γ1. Η μελέτη χρησιμοποίησε έρευνα μικτών μεθόδων, συνδυάζοντας ποσοτικά και ποιοτικά εργαλεία συλλογής δεδομένων. Τα πρώτα αφορούσαν δύο ερωτηματολόγια που δόθηκαν πριν και μετά το σχέδιο εργασίας για συγκριτική συλλογή δεδομένων πάνω στις δημιουργικές διαθέσεις και στις πρακτικές μιντιακού εγγραμματισμού, καθώς και μια ρούμπρικα για την αξιολόγηση της δημιουργικότητας των προϊόντων των συμμετεχόντων από δύο ανεξάρτητους αξιολογητές. Ως ποιοτικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε ένα ημερολόγιο έρευνας της εκπαιδευτικού που τηρήθηκε σε όλη τη διάρκεια του σχεδίου εργασίας. Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την αρχική υπόθεση, ότι η ψηφιακή αφήγηση μπορεί να ενισχύσει τις δημιουργικές διαθέσεις των μαθητών σε μεγάλο βαθμό και να συμβάλλει σημαντικά στη δημιουργικότητα των προϊόντων τους. Επιπροσθέτως, μπορεί να ενισχύσει τις πρακτικές εγγραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας για αποτελεσματική συμμετοχή στις διαδικτυακές κοινότητες σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας. Ως εκ τούτου, με βάση τα θετικά αποτελέσματα, το βασικό συμπέρασμα που απορρέει είναι ότι η χρήση της ψηφιακής αφήγησης θα πρέπει να ενθαρρύνεται στη διδασκαλία των αγγλικών ως ξένης γλώσσας ώστε να εξοπλίσει τους μαθητές όχι μόνο με γλωσσικές αλλά και με άλλες σημαντικές δεξιότητες, όπως αυτές που ερευνήθηκαν, οι οποίες είναι απαραίτητες για τους σύγχρονους πολίτες.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IATROPOULOU-THEOFANI .pdfPostgraduate Dissertation8.44 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.