Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35213
Title: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΕ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΗ Β1 ΕΠΙΠΕΔΟΥ
Authors: ΚΑΣΚΑΝΗ, ΑΛΙΚΗ
Advisor: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ , ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Keywords: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ;EVALUATION
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Σύμφωνα με τον Johnsen (1993, p. 24) “το βιβλίο του μαθητή είναι ένα βιβλίο του οποίου ο σκοπός είναι για εκπαιδευτική χρήση. Τα βιβλία του μαθητή και τα βοηθητικά υλικά συνιστούν ένα εργαλείο εξαιρετικής δύναμης”. Στην πραγματικότητα μπορούν να είναι τα πιο αποτελεσματικά από όλα τα εκπαιδευτικά μέσα που έχουν ποτέ εφευρεθεί και δεν υπάρχει λόγος να φανταστούμε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα στο οποίο τα βιβλία του μαθητή δεν θα παίζουν κεντρικό ρόλο. Επομένως “είναι αρμόζον και σωστό να δώσουμε μεγάλη προσοχή στο ρόλο τους και στη λειτουργία, στο περιεχόμενο και στο κόστος τους” (Heyneman, 2006, p. 36). Ως αποτέλεσμα, η επιλογή ενός βιβλίου μαθητή θα πρέπει να γίνεται προσεχτικά καθώς μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ή αποτυχία των μαθητών. Γενικά πιστεύεται πως “δεν υπάρχει το τέλειο βιβλίο μαθητή” (Tomlinson, 2003, p. 155). Συνεπώς, συχνά θεωρείται απαραίτητο για τους καθηγητές να αξιολογούν τα εκπαιδευτικά μέσα που χρησιμοποιούν με σκοπό να βρίσκουν όχι μόνο τα δυνατά τους σημεία αλλά και τα αδύνατα, αλλά επίσης και να τα προσαρμόζουν έτσι ώστε να ταιριάζουν στις ανάγκες των μαθητών τους. Αυτή η διατριβή στοχεύει στην αξιολόγηση δύο δημοφιλών Β1 επιπέδου βιβλίων μαθητή, τα οποία χρησιμοποιούνται και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών στην Ελλάδα και σε ιδιαίτερα μαθήματα. Αυτά είναι το Connect B1 από τους συγγραφείς Blair & McCormick (2009) και το Incredible 5 (3) από τους συγγραφείς Dooley & Evans (2013) από τις εκδόσεις Burlington Books και Express Publishing αντίστοιχα. Αξιολογούνται όσον αφορά στην κατανόηση του γραπτού λόγου, δηλαδή τα κείμενα κατανόησης του γραπτού λόγου και τις δραστηριότητες, σε σχέση με τα κριτήρια που έχουν τεθεί σε λίστα και μέσα από τις συνεντεύξεις που έγιναν. Πενήντα ερωτηθέντες συμπλήρωσαν τη λίστα, οι οποίοι είναι καθηγητές που ως επί το πλείστον δουλεύουν στον ιδιωτικό τομέα και κάποιοι άλλοι δουλεύουν στο δημόσιο τομέα. Επίσης έγιναν οκτώ συνεντεύξεις. Η αξιολόγηση στοχεύει στο να ερευνήσει σε ποιο έκταση τα κείμενα κατανόησης του γραπτού λόγου ανταποκρίνονται στα κριτήρια της λίστας, καθώς επίσης να βρει τα δυνατά και αδύνατα σημεία των γραπτών κειμένων και δραστηριοτήτων των συγκεκριμένων βιβλίων και να γίνουν κάποιες προτάσεις για τη βελτίωσή τους με σκοπό να γίνει καλύτερη χρήση τους από τους καθηγητές έτσι ώστε τα οφέλη να είναι περισσότερα όχι μόνο για τους μαθητές τους αλλά και για αυτούς τους ίδιους. Επιπρόσθετα, οι περιορισμοί της παρούσας έρευνας προσδιορίζονται. Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας έδειξαν ότι και τα δύο βιβλία έχουν πολλά δυνατά σημεία αλλά υπάρχουν επίσης και αδυναμίες όσον αφορά στην κατανόηση του γραπτού λόγου που χρειάζεται να λάβουμε υπόψη μας. Βασισμένη στα ευρήματα της έρευνας η ερευνήτρια προτείνει κάποιες συστάσεις έτσι ώστε και τα δύο βιβλία να μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να αναπτύξουν τις αναγνωστικές ικανότητες τους. Συνιστάται επίσης να γίνουν κι άλλες έρευνες παρόμοιες με την παρούσα και στις άλλες δεξιότητες, όπως στην παραγωγή γραπτού ή προφορικού λόγου και στην κατανόηση του ακουστικού κειμένου στα ίδια ή σε άλλα βιβλία του Β1 επιπέδου ή και σε άλλα επίπεδα επίσης. Η ερευνήτρια ελπίζει πως τα αποτελέσματα της παρούσας εργασίας θα χρησιμοποιηθούν από συναδέλφους για να αξιολογήσουν τα βιβλία του μαθητή που χρησιμοποιούν. Λέξεις κλειδιά: αξιολόγηση, κείμενα γραπτής κατανόησης, ερωτηματολόγιο, συνεντεύξεις.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ALIKI KASKANI DISSERTATION.pdf7.2 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.