Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35212
Title: Η στάση των καθηγητών και των μαθητών απέναντι στην ενσωμάτωση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση.
Authors: Καββαδία, Όλγα
Advisor: Βλάχος, Κοσμάς
Keywords: Teachers’ attitudes;Students’ attitudes;Integration of ICTs;State-school context;New Literacies
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να διερευνήσει την ενσωμάτωση της Τεχνολογίας της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην διδασκαλία/εκμάθηση της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση. Ειδικότερα, στοχεύει να ερευνήσει τη στάση την καθηγητών και των μαθητών, ποια τεχνολογικά εργαλεία οι καθηγητές θεωρούν πιο αποτελεσματικά, τη συχνότητα χρήσης τους και πώς τα χρησιμοποιούν. ‘Ένα άλλο ζήτημα προς διερεύνηση είναι ο βαθμός που μπορεί η τεχνολογία να συνεισφέρει στην εκπαιδευτική διαδικασία, πως διευκολύνει την διδασκαλία εκμάθησης συγκεκριμένων δεξιοτήτων και αν η χρήση της τεχνολογίας στρέφεται υπέρ των παραδοσιακών ή κονστρουκτιβιστικών πρακτικών. Επίσης, εξετάζονται περιορισμοί του δημόσιου σχολείου και προτάσεις για την αποτελεσματική ενσωμάτωση των ΤΠΕ. Για τις ανάγκες της έρευνας, σχεδιάστηκαν και χορηγήθηκαν δύο ερωτηματολόγια σε 115 και 100 καθηγητές της Αγγλικής και μαθητές του δημόσιου σχολείου αντίστοιχα. Τα δεδομένα και από τα δύο ερωτηματολόγια χρησιμοποιήθηκαν και ερμηνεύθηκαν συμπληρωματικά οδηγώντας σε εποικοδομητική κριτική. Με βάση τα ευρήματα εκπαιδευτικοί και μαθητές είναι θετικά προκατειλημμένοι ως προς τις ΤΠΕ. Η έρευνα εντοπίζει την ασυμφωνία μεταξύ των θετικών αντιλήψεων καθηγητών/μαθητών ως προς τις ΤΠΕ και την χαμηλή συχνότητά τους μέσα στην τάξη. Αποκαλύπτει τους περιορισμούς του δημόσιου σχολείου που παρεμποδίζουν την ενσωμάτωση των ΤΠΕ και παρέχει προτάσεις για περαιτέρω έρευνα. Τέλος, επισημαίνεται ότι η θετική στάση των καθηγητών και των μαθητών αποτελεί μόνο το πρώτο βήμα, καθώς πρέπει να ληφθούν πολλά άλλα μέτρα για να διευκολυνθεί η ενσωμάτωση των ΤΠΕ.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kavvadia Dissertation.pdfΠτυχιακή εργασία4.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.