Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35211
Title: ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΥΣΛΕΚΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΠΟΛΥΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Authors: Αντωνίου, Παρασκευή-Χριστίνα
Advisor: Καρατσιώρη, Μαριάνθη
Keywords: dyslexia;δυσλεξία;multisensory approach;πολυαισθητηριακή προσέγγιση
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση της επίγνωσης των καθηγητών αγγλικής γλώσσας σχετικά με τη φύση της δυσλεξίας, το επίπεδο εκπαίδευσης και την ικανότητά τους να εφαρμόζουν μεθόδους διδασκαλίας που βελτιώνουν την πρόνοια στους μαθητές με δυσλεξία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η έρευνα στοχεύει στην διερεύνηση της ικανότητας των εκπαιδευτικών να αναγνωρίζουν τα σημάδια της δυσλεξίας και των αντιλήψεών τους σχετικά με την ένταξη των δυσλεκτικών μαθητών στις γενικές τάξεις. Επιπλέον, στόχος της παρούσας μελέτης είναι να διευκρινιστεί αν οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν επαρκή κατάρτιση και υποστήριξη στις προσπάθειές τους να διδάσκουν αποτελεσματικά τους δυσλεκτικούς μαθητές και να καθορίσει την επίγνωσή τους σχετικά με τις αρχές, την αποτελεσματικότητα και την εφαρμογή της πολυαισθητηριακής προσέγγισης. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάστηκε και διανεμήθηκε ένα ερωτηματολόγιο σε 109 εκπαιδευτικούς της αγγλικής γλώσσας που εργάζονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι γνώσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη δυσλεξία είναι ανεπαρκείς καθώς και η εκπαίδευσή τους. Σε ανταπόκριση αυτής της έλλειψης υποστήριξης και καθοδήγησης για τη διδασκαλία μαθητών με δυσλεξία, σχεδιάστηκε και διανεμήθηκε στους συμμετέχοντες καθηγητές αγγλικής γλώσσας ένας πρακτικός οδηγός δυσλεξίας βασισμένος στις αρχές της πολυαισθητηριακής προσέγγισης. Αυτός ο πρακτικός οδηγός δυσλεξίας στόχευσε στο να αναπτύξει τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών προσφέροντας έναν συνδυασμό βασικής θεωρίας πάνω στη δυσλεξία και χρήσιμων δραστηριοτήτων για την επιτυχή διδασκαλία κάθε γλωσσικής δεξιότητας. Ο οδηγός δυσλεξίας αξιολογήθηκε επίσης από τους εκπαιδευτικούς και ο ερευνητής έλαβε πολύτιμη ανατροφοδότηση σχετικά με την αποτελεσματικότητά του.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertation Antoniou Paraskevi-Christina.pdfΚυρίως άρθρο3.93 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.