Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35147
Title: Κίνητρα συμμετοχής και μαθησιακά εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Η περίπτωση του μεταπτυχιακού προγράμματος «Επιστήμες της Αγωγής»
Authors: Κατσιαούνη, Θωμαΐς
Advisor: Κιουλάνης, Σπυρίδων
Keywords: Εκπαίδευση ενηλίκων;κίνητρα συμμετοχής;εμπόδια μάθησης;Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση,;ενήλικοι εκπαιδευόμενοι;Adult Education;participation motives;learning obstacles;Open and Distance Learning Education;adults trainees
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία είχε ως στόχο να διερευνήσει τα κίνητρα συμμετοχής και τα εμπόδια μάθησης των εκπαιδευόμενων στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) «Επιστήμες της Αγωγής». Συγκεκριμένα, αναζητήθηκαν οι παράγοντες που αποτελούν κίνητρα για τους εκπαιδευόμενους να συμμετάσχουν στο συγκεκριμένο μεταπτυχιακό πρόγραμμα, τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν, καθώς και ο βαθμός διαφοροποίησης των κινήτρων και των εμποδίων σε σχέση με τα δημογραφικά στοιχεία τους: φύλο, ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, επίπεδο εκπαίδευσης και επαγγελματικές υποχρεώσεις. Για τη διερεύνηση των ερευνητικών ερωτημάτων χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος. Στην έρευνα πήραν μέρος εκατόν τρεις (103) εκπαιδευόμενοι του μεταπτυχιακού προγράμματος «Επιστήμες της Αγωγής» που παρακολουθούν Θεματικές Ενότητες (Θ.Ε.) ή εκπονούν τη διπλωματική τους εργασία. Η συλλογή των στοιχείων πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγιο, που περιελάμβανε ερωτήσεις κλειστού τύπου για την ανίχνευση των απόψεων των εκπαιδευόμενων. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι το ισχυρότερο κίνητρο συμμετοχής των εκπαιδευόμενων στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Επιστήμες της Αγωγής» σχετίζεται με την επαγγελματική ανέλιξη, ενώ το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίζουν είναι η έλλειψη χρόνου. Αναφορικά με το αν διαφοροποιούνται τα κίνητρα συμμετοχής και τα εμπόδια μάθησης σε σχέση με το φύλο, την ηλικία, την οικογενειακή κατάσταση, το επίπεδο εκπαίδευσης και τις επαγγελματικές υποχρεώσεις, φάνηκε πως παρουσιάζονται διαφοροποιήσεις σε επιμέρους κίνητρα και εμπόδια. Τα αποτελέσματα αυτά συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό με τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση για το πεδίο αυτό. Τα συμπεράσματα της έρευνας παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες, αφού η γνώση των κινήτρων και των εμποδίων των εκπαιδευόμενων συμβάλλει σημαντικά στο σχεδιασμό καλύτερων προσφερόμενων προγραμμάτων σπουδών, καθώς και στη διαμόρφωση διδακτικών στρατηγικών που θα βοηθήσουν τους ενήλικους εκπαιδευόμενους να επιτύχουν καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε. Κατσιαούνη Θωμαΐς.pdfΔιπλωματική εργασία8.81 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.