Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35146
Title: "Εκπαιδευτική Διοίκηση και εκπροσώπηση γυναικών στο πλαίσιο του νέου νομοθετικού πλαισίου: η περίπτωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γ Περιφέρεια της Αθήνας"
Authors: Φιλιππαίου, Ευαγγελία
Advisor: Καρράς, Κωνσταντίνος
Keywords: γυναίκες, φύλο, υποεκπροσώπηση, εκπαιδευτική διοίκηση, Πρωτοβάθμια εκπαίδευση;Women, gender, under-representation, educational administration, Primary education
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Ενώ η ισότητα των δύο φύλων έχει επιτευχθεί θεσμικά παρόλα αυτά τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, εξακολουθούν να υπάρχουν ανισότητες, σε σχέση με τη συμμετοχή των γυναικών στα πεδία λήψης αποφάσεων και κυρίως στο χώρο της εκπαίδευσης. Η έντονη «απουσία» των γυναικών στην εκπαιδευτική διοίκηση, σε μια εποχή που οι γυναίκες σε σχέση με τους άντρες δεν υπολείπονται σε επίπεδο γνώσεων και μόρφωσης, αποτέλεσε το έναυσμα για την παρούσα εργασία. Βασικό της στόχος είναι να διερευνήσει των αντιλήψεων των γυναικών εκπαιδευτικών σχετικά με το φαινόμενο της χαμηλής εκπροσώπησης τους στην εκπαιδευτική διοίκηση, στην Περιφέρεια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Γ Αθήνας αλλά και σε σχέση με το νέο νομοθετικό πλαίσιο (4327/2017) για την εκλογή διευθυντών. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν αυτή της ποιοτικής έρευνας και το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη σε βάθος. Τα κύρια ευρήματα της έρευνας είναι: α) τα χαρακτηριστικά που διαθέτει ένας διευθυντής για να θεωρείται αποτελεσματικός, τα οποία δε σχετίζονται με το φύλο, β) οι θετικές απόψεις των συμμετεχουσών σχετικά με το νέο τρόπο επιλογής διευθυντών με βάση το νομοθετικό πλαίσιο (4327/2015),γ) οι σημαντικότεροι λόγοι που αποτρέπουν τις γυναίκες από τη διεκδίκηση μιας διευθυντικής θέσης, οι οποίοι κατατάσσονται σε προσωπικούς-ψυχολογικούς, θεσμικούς και κοινωνικό-πολιτισμικούς δ) τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες που καταλαμβάνουν ηγετικές θέσεις και που σχετίζονται με τα κοινωνικά στερεότυπα, τους γονείς και τη δυσκολία τους να εναρμονίσουν καριέρα και οικογένεια. Μάλιστα, αν και πιστεύουν ότι η διοίκηση δεν είναι γένους «αρσενικού», πολλές φορές, κυρίως στην αρχή της καριέρας τους «αναγκάζονται» να υιοθετήσουν μια «αντρική» συμπεριφορά διοίκησης προκειμένου να ξεπεράσουν τα παραπάνω προβλήματα και καταληκτικά ε) οι προτάσεις τους προκειμένου να υπάρχει ισότιμη συμμετοχή ανδρών και γυναικών στην εκπαιδευτική διοίκηση. Η παρούσα μελέτη λόγω του ποιοτικού της χαρακτήρα δεν μπορεί να εξάγει γενικευμένα συμπεράσματα, όμως μπορεί να αποτελέσει βοήθημα μιας ευρύτερης πανελλαδικής έρευνας για την πραγματοποίηση αλλαγών στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία Φιλιππαιου Ευαγγελία pdf.pdfΔιπλωματική Εργασία4.6 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.