Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35145
Title: Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτών ενηλίκων σε Ι.ΙΕΚ. Μελέτη περίπτωσης με βάση τις απόψεις εκπαιδευτών στo Ι.ΙΕΚ Δέλτα και στo Ι.ΙΕΚ Όμηρος των Αθηνών
Authors: ΓΙΟΚΑΡΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ
Advisor: Ανάγνου , Ευάγγελος
Keywords: επιμορφωτικές ανάγκες και educative needs;δια βίου μάθηση και lifelong learning;εκπαιδευτές ενηλίκων και adult trainers;Ι.ΙΕΚ και private institutes of vocational training;διδακτική μεθοδολογία και teaching methodology;δυσκολίες και difficulties;ενεργητικές τεχνικές και active learning strategies
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στην σημερινή κοινωνία της γνώσης, οι επιμορφώσεις των πολιτών και η συμμετοχή τους σε προγράμματα Δια Βίου Μάθησης είναι αυτονόητη, καθώς αποτελούν εφόδιο για την εύρεση εργασίας αλλά και για την προσωπική αυτοβελτίωση. Όπως και όλοι οι επαγγελματίες, έτσι και ο εκπαιδευτής ενηλίκων θα πρέπει να επιμορφώνεται ώστε να γίνει αποδοτικότερο το εκπαιδευτικό του έργο. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να επιμορφώνεται συνεχώς για τις εξελίξεις στην ειδικότητά του αλλά και να διαθέτει πιστοποίηση στην εκπαίδευση ενηλίκων, καθώς οι σπουδαστές είναι ενήλικες. Επομένως, ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων θεωρείται πολυδιάστατος και απαιτητικός καθώς θα πρέπει να έχει αναπτυγμένες επικοινωνιακές δεξιότητες και να γνωρίζει να χρησιμοποιεί ενεργητικές τεχνικές κινητοποιώντας τους σπουδαστές να δράσουν οι ίδιοι για την απόκτηση της νέας γνώσης. Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να διερευνήσει τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτών των δυο μεγάλων Ιδιωτικών Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης, των Ι.ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ και Ι.ΙΕΚ ΟΜΗΡΟΣ, με την χρήση του ερωτηματολογίου ως μεθοδολογικό εργαλείο. Η μέθοδος προσέγγισης του θέματος που χρησιμοποιήθηκε για την συλλογή δεδομένων είναι ο συνδυασμός ποσοτικής και ποιοτικής προσέγγισης με τις κλειστές και ανοικτές ερωτήσεις του ερωτηματολογίου. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώνονται ορισμένες δυσκολίες ως προς την διδακτική μεθοδολογία εκπαίδευσης ενηλίκων που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτές των ΙΙΕΚ, που έχουν τεθεί ως ερευνητικά ερωτήματα στην εργασία. Για παράδειγμα, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν είναι η οργάνωση και η εφαρμογή σχεδίου μαθήματος, η χρήση ενεργητικών τεχνικών εκπαίδευσης και η διαχείριση των ενήλικων εκπαιδευομένων. Επομένως, με την συγκεκριμένη εμπειρική έρευνα εντοπίζονται οι επιμορφωτικές τους ανάγκες, με σκοπό να σχεδιαστούν ειδικά κατάλληλα προγράμματα για να επιμορφωθούν και να καλύψουν τις ενδεχόμενες ελλείψεις και αδυναμίες ώστε να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση στο διδακτικό τους έργο. Τέλος, τα ευρήματα της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας καλύπτουν το βιβλιογραφικό κενό καθώς έρευνες πάνω στις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτών που εργάζονται στα συγκεκριμένα Ι.ΙΕΚ δεν υπάρχουν.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΙΟΚΑΡΗ ΚΥΡΙΑΚΗ Δ.Ε.pdfΚυρίως άρθρο1.51 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.