Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35144
Title: Η αξιολόγηση ως ανατροφοδοτικό εργαλείο επαγγελματικής ανάπτυξης. Η περίπτωση των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Καβάλας
Authors: Αβραμίδου, Σοφία
Advisor: Καραβασίλης , Ιωάννης
Keywords: αξιολόγηση εκπαιδευτικού, ανατροφοδότηση, επαγγελματική ανάπτυξη, αυτοαξιολόγηση, ετεροαξιολόγηση, αυτοανάπτυξη;educator’s evaluation, feedback, professional development, self-evaluation, evaluation by others, self-development
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρόσφατα αναδείχθηκε σε ένα από τα κεντρικά θέματα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης στην Ελλάδα. Η παρούσα ερευνητική εργασία ασχολείται με τη θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τη συμβολή της αξιολόγησής τους ως ανατροφοδοτικού εργαλείου της επαγγελματικής τους ανάπτυξης και των παραμέτρων αυτής. Πιο συγκεκριμένα, η ερευνητική εργασία καταγράφει τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την αναγκαιότητα της αξιολόγησης, τις μορφές αξιολόγησης που λειτουργούν ανατροφοδοτικά στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, τη σύνδεσή της αξιολόγησης με την επιμόρφωση, τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξή τους και τις επιδόσεις των μαθητών. Επίσης, διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την έννοια της επαγγελματικής τους ανάπτυξης και των παραμέτρων που συμβάλλουν σ’ αυτήν, καθώς και τη συμβολή της αξιολόγησης στη βελτίωση αυτών. Η ερευνήτρια εφάρμοσε ποσοτική έρευνα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 199 εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Καβάλας, οι οποίοι συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο σχετικό με τα παραπάνω ερευνητικά ερωτήματα. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό με την έννοια της αξιολόγησης, επιλέγουν ως ανατροφοδοτική την αυτοαξιολόγησή τους, προκρίνουν εναλλακτικές μορφές αυτοαξιολόγησής και ετεροαξιολόγησής τους και συνδέουν σε μεγάλο βαθμό την αξιολόγηση με την επιμόρφωσή τους. Επιπλέον, συνδέουν την επαγγελματική τους ανάπτυξη σε μεγάλο βαθμό με τη βελτίωση του εκπαιδευτικού τους έργου και την επιμόρφωσή τους και την εξαρτούν κυρίως από προσωπικές ενέργειες αυτοβελτίωσης. Τέλος, θεωρούν πως η αξιολόγηση μπορεί να επιδράσει θετικά σε αρκετά μεγάλο βαθμό σε όλες τις παραμέτρους της επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Συνολικά, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν τη θετική ανταπόκριση των εκπαιδευτικών στην αυτοαξιολόγησή τους και την εφαρμογή της μέσω εναλλακτικών μορφών αυτο/ετεροαξιολόγησης. Η παρούσα έρευνα θα μπορούσε να διευρυνθεί σε εκπαιδευτικούς άλλων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας σε μια προσπάθεια διεξαγωγής συγκριτικής μελέτης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
savramidou ΕΚΠΔΕ.pdfΔιπλωματική Εργασία2.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.