Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35140
Title: Διερεύνηση Εκπαιδευτικών Αναγκών Εργαζομένων σε Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (στην περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας)
Authors: Παραλούκα, Ειρήνη
Advisor: Κοντονή, Άννα
Keywords: επιμορφωτικές ανάγκες;educational needs;ειδική αγωγή και εκπαίδευση;special education and training;μετασχηματίζουσα μάθηση;transforming learning;επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών;professional development of teachers;εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης;workshops of special occupational education and training;επαγγελματική εξουθένωση;burn out
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των εργαζομένων στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης τα οποία είναι σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι εργαζόμενοι που απαρτίζουν το δυναμικό του εν λόγω σχολείου είναι οι εκπαιδευτικοί, το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Η παρούσα εργασία καλείται να καταγράψει και να αναδείξει τις ουσιαστικές ανάγκες και τις δυσκολίες που εμποδίζουν την άσκηση του έργου τους. Η έρευνα ακολούθησε ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων καθώς η ερευνούμενη περιοχή απαιτεί μελέτη και κατανόηση σε βάθος. Το δείγμα αποτελείται από 11 εργαζόμενους των ΕΕΕΕΚ, διαφόρων ειδικοτήτων στην περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας. Η ανάλυση περιεχομένου και η κατηγοριοποίηση των ποιοτικών δεδομένων βοήθησαν στην κατανόηση των εννοιών που πλαισιώνουν το βασικό προβληματισμό. Τα ευρήματα αναδεικνύουν τη σημαντικότητα της εξειδίκευσης της εκπαίδευσης των εργαζομένων σε ΕΕΕΕΚ λόγω των δυσκολιών που φέρει η φύση της δουλειάς τους και υπογραμμίζουν την ύπαρξη αναγκών σε επιμορφωτικό και συναισθηματικο- κοινωνικό επίπεδο. Η παρούσα έρευνα αναμένεται να δώσει εναύσματα για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών προκειμένου να δημιουργηθούν προϋποθέσεις σχεδιασμού ενός στοχευόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος που θα βασίζεται στις καταγεγραμμένες ανάγκες και δυσκολίες των ίδιων των εργαζομένων έτσι ώστε να υποστηρίζονται αποτελεσματικά οι μαθητές των ΕΕΕΕΚ. Η επιτυχής εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία εξαρτάται από το προσωπικό που οφείλει να διαθέτει ένα βασικό πυρήνα γνώσεων, δεξιοτήτων και θετικών στάσεων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΑΡΑΛΟΥΚΑ ΕΙΡΗΝΗ- ΕΚΕΔΕ.pdfΔιπλωματική Εργασία3.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.