Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35133
Title: Ο ρόλος των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στη συνεργατική μάθηση και στην επίδοση φοιτητών εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης
Authors: Βλαχοπάνου, Πηγή
Advisor: Παπαδάκης, Σπυρίδων
Keywords: μέσα κοινωνικής δικτύωσης;συνεργατική μάθηση;αλληλεπίδραση;τριτοβάθμια ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση;μάθηση από ομοτίμους;social media;collaborative learning;interaction;tertiary open and distance education;peer learning
Issue Date: 17-Sep-2017
Abstract: Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης χρησιμοποιούνται συχνά για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Η παρούσα έρευνα εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους η συμμετοχή των φοιτητών σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης επηρεάζει την άτυπη συνεργατική μάθηση στην Τριτοβάθμια Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και τη συμβολή της στη βελτίωση της ακαδημαϊκής επίδοσης. Μελετήθηκε το θεωρητικό πλαίσιο και γίνεται προσπάθεια σύνδεσης του πλαισίου για την αλληλεπίδραση και τη γνωστική εμπλοκή σε connectivist πλαίσιο των Wang, Chen & Anderson με τα τέσσερα κριτήρια για τη συνεργατική μάθηση, όπως αυτά διατυπώνονται από τον Dillenbourg, με χρήση Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. Χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, που χορηγήθηκε διαδικτυακά στους φοιτητές-μέλη κλειστής ομάδας του Facebook, και διενεργήθηκαν συνεντεύξεις. Διαπιστώθηκε ότι η συχνότητα χρήσης των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στο πλαίσιο των σπουδών επηρεάζεται από την ηλικιακή ομάδα και το φύλο. Οι χρήστες του Twitter εμφανίζουν μεγαλύτερη συχνότητα χρήσης των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης για συνεργασία με ομότιμους. Η αλληλεπίδραση που αναπτύσσεται μέσω Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, σύμφωνα με το πλαίσιο των Wang, Chen & Anderson, επιδρά ανάλογα στη συνεργατική μάθηση, σύμφωνα με τα κριτήρια του Dillenbourg.. Η αλληλεπίδραση και η συνεργασία οδηγούν σε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα. Συμπεραίνουμε ότι η συνεργασία μέσω Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης ενισχύει την ατομική επίδοση, αν και κάποιο ποσοστό διαφωνεί ή διατηρεί ουδέτερη θέση, καθώς και την επίδοση της ομάδας. Η πλειοψηφία των φοιτητών προτιμά να συνεργάζεται για την εκπόνηση των εργασιών τους και εκφράζει την πρόθεσή της για συνεργατική μάθηση μέσω Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΒΛΑΧΟΠΑΝΟΥ ΠΗΓΗ_ΔIΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΔιπλωματική Εργασία2.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.