Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35132
Title: Η συμβολή μιας μη-τυπικής μορφής εκπαίδευσης στην ικανότητα των μαθητών να αναγνωρίζουν τη χλωρίδα ενός τόπου και στις στάσεις τους απέναντι στα φυτά
Authors: Νατσιόπουλος, Γεώργιος
Advisor: Μαυρικάκη, Ευαγγελία
Keywords: Μη-τυπική εκπαίδευση;Κέντρο Πληροφόρησης Εθνικού Δρυμού Ολύμπου;Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;Χλωρίδα;στάσεις μαθητών απέναντι στα φυτά
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στόχος της συγκεκριμένης Διπλωματικής Εργασίας ήταν η παρουσίαση των αποτελεσμάτων μιας μη τυπικής μορφής εκπαίδευσης που σχετιζόταν με την ικανότητα των μαθητών να αναγνωρίζουν τη χλωρίδα ενός τόπου και τη διαμόρφωση της στάσης τους απέναντι στα φυτά. Για την επίτευξη αυτών των στόχων έγινε σύγκριση των αποτελεσμάτων της τυπικής και της μη τυπικής εκπαίδευσης. Αυτό σημαίνει ότι οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν έλαβαν χώρα τόσο στο χώρο του σχολείου όσο και εκτός αυτού όπως στο Κέντρο Πληροφόρησης του Εθνικού Δρυμού Ολύμπου. Μέσω της επίσκεψης σε μη τυπικά περιβάλλοντα μάθησης και της άμεσης επαφής με τα φυτά επιδιώξαμε να διαφανεί ο βαθμός επίτευξης της βελτίωσης της γνώσης των μαθητών σχετικά με τη χλωρίδα είτε γενικότερα είτε ειδικότερα ενός τόπου. Επίσης, μέσω της μη τυπικής μορφής εκπαίδευσης προσπαθήσαμε να διαπιστώσουμε, εκτός από το γνωστικό επίπεδο των μαθητών, και την οποιαδήποτε μεταβολή των στάσεων των μαθητών απέναντι στα φυτά. Από τα αποτελέσματα της έρευνας και την στατιστική ανάλυση αυτών φάνηκε ότι οι μαθητές βελτίωσαν τις γνώσεις σχετικά με τη χλωρίδα. Επιπλέον, διακρίναμε ότι οι μαθητές εμφάνιζαν, εκ των προτέρων, κάποια θετική στάση για τα φυτά η οποία κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής της διδακτικής παρέμβασης φάνηκε να βελτιώνεται και για τις δύο ομάδες που πήραν μέρος στην έρευνα. Ωστόσο, τα αποτελέσματα ήταν θετικότερα, όσον αφορά το επίπεδο στάσεων των μαθητών απέναντι στα φυτά, για την ομάδα ελέγχου. Τέλος, η αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είτε μέσω της τυπικής είτε μέσω της μη τυπικής εκπαίδευσης, αποτέλεσε ένα σημαντικό κομμάτι της έρευνας επειδή μέσω αυτής φάνηκε ο βαθμός επίτευξης του μετασχηματισμού των αρχικών γνώσεων των μαθητών και μπόρεσε να καταστεί εφικτή η ανατροφοδότηση. Κάτι τέτοιο, όπως προέκυψε από την υπάρχουσα βιβλιογραφία μπόρεσε να εμπλουτίσει τις ήδη υπάρχουσες μελέτες και ειδικά εκείνες, που απευθύνονται σε μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στο σημείο αυτό εστιάσθηκε και η κύρια συνεισφορά της έρευνας, προσπαθώντας να δώσει το έναυσμα για παραπλήσιες μελέτες στο άμεσο μέλλον.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ-ΕΡΓΑΣΙΑ-ΝΑΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ ΕΚΠ 2017.pdfΠτυχιακή Εργασία944.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.