Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35131
Title: Η διαμόρφωση της επαγγελματικής ταυτότητας των νεοεισερχόμενων-αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ΠΕ70 και οι δυνατότητες επαγγελματικής ανάπτυξής τους.
Authors: Ναλμπάντη, Γαβριέλα
Advisor: Παλάζη, Χρυσάνθη
Keywords: Δάσκαλοι;Νεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοί;Αναπληρωτές;Επαγγελματική ταυτότητα;Επαγγελματική ανάπτυξη;Novice teachers;Teachers;Supply teachers;Professional identity;Professional development
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα της συγκρότησης της επαγγελματικής ταυτότητας των αναπληρωτών δασκάλων, οι οποίοι κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο χώρο της εκπαίδευσης. Σκοπός της είναι η ανάδειξη των απόψεων των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών (ΠΕ70) για τους παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της επαγγελματικής τους ταυτότητας και παράλληλα να φανούν οι προτιμώμενες μορφές επαγγελματικής εξέλιξης δεδομένων των δύσκολων υφιστάμενων συνθηκών. Η μεθοδολογία της έρευνας ήταν ποσοτική και το ερευνητικό εργαλείο αποτέλεσε online ερωτηματολόγιο, ειδικά διαμορφωμένο για τις ανάγκες της συγκεκριμένης έρευνας. Το δείγμα της αποτέλεσαν αναπληρωτές δάσκαλοι που υπηρετούν σε όλη την Ελλάδα και έχουν προϋπηρεσία έως τρία έτη. Όπως προκύπτει από τα ευρήματα, ποικίλοι παράγοντες συμβάλλουν στη διαμόρφωση της επαγγελματικής ταυτότητας των αναπληρωτών δασκάλων. Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες αυτοί οι παράγοντες που ασκούν τη μεγαλύτερη επίδραση είναι τα προσωπικά χαρακτηριστικά κάθε δασκάλου, οι εργασιακές συνθήκες που απαντώνται σε κάθε σχολείο, η ακολουθούμενη εκπαιδευτική πολιτική και οι αλλεπάλληλες αλλαγές σχολικής μονάδας. Ακόμα ως επικρατέστεροι τρόποι επαγγελματικής ανάπτυξης που συνάδουν με την παρούσα οικονομική συγκυρία, αναδείχθηκαν από τους αναπληρωτές δασκάλους η συνεργασία με συναδέλφους στο σχολικό πλαίσιο και η ενδοσχολική επιμόρφωση βασισμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες των εκπαιδευτικών της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας. Η πρωτοτυπία της παρούσας έρευνας έγκειται στη μελέτη μιας ομάδας εκπαιδευτικών που αντιμετωπίζει ιδιαίτερες δυσκολίες λόγω της επικρατούσας οικονομικής κρίσης και της εκπαιδευτικής πολιτικής και επιχειρεί να εμπλουτίσει το υπάρχον βιβλιογραφικό έλλειμμα που αφορά το συγκεκριμένο θέμα. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από αυτούς που ασχολούνται με τη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής, καθώς αποτυπώνουν τις απόψεις των νεοεισερχόμενων δασκάλων και μπορούν να αποτελέσουν έναυσμα για τη βελτίωση της ενσωμάτωσης και περαιτέρω εξέλιξης των νέων εκπαιδευτικών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Microsoft Word - Διπλωματικη_ΓΝ.pdfΔιπλωματική Εργασία926.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.