Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35128
Title: Αξιοποίηση διερευνητικού εκπαιδευτικού λογισμικού στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, στο πλαίσιο ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας με χρήση φορητών υπολογιστικών μηχανών (tablets), στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Authors: Χατζηδιάκου, Παναγιώτα
Advisor: Ψαλίδας, Αργύριος
Keywords: Τεχνολογίες των Πληροφοριών και της Επικοινωνίας;Digital Communication Technologies;διερευνητικό εκπαιδευτικό λογισμικό;experiential educational learning;φορητές υπολογιστικές μηχανές (tablets);portable computer devices (tablets);γνωστικοί στόχοι;learning objectives;πρακτικο-βιωματικές αντιλήψεις;experiential perceptions;συνεργασία;collaboration;συμμετοχή;involvement;ενδιαφέρον;engagement
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα πειραματική έρευνα διενεργήθηκε με σκοπό να διερευνηθεί η επίδραση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών με αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού και χρήση φορητών υπολογιστικών μηχανών (tablets), στο πλαίσιο ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, στην επίτευξη των γνωστικών στόχων και στην αλλαγή των πρακτικο-βιωματικών αντιλήψεων, των παιδιών της Ε' τάξης του 92ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών. Το δείγμα αποτελούσαν τριάντα δύο (32) παιδιά. Ως Πειραματική Ομάδα και ως Ομάδα Ελέγχου χρησιμοποιήθηκαν τυχαία τα ήδη υπάρχοντα Τμήματα. Ακολουθήθηκε σύνθετη μέθοδος συγκέντρωσης πολλαπλών δεδομένων, ποιοτικού και ποσοτικού χαρακτήρα. Τα ερευνητικά εργαλεία ήταν δύο (2) Φύλλα Εργασίας (προελέγχου και μεταελέγχου), που περιελάμβαναν ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου, καθώς και μία κλείδα παρατήρησης, η οποία ήταν αυστηρά δομημένη και στην οποία χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Likert, κλίμακα πέντε (5) διαστημάτων/αναλογιών με επιλογές, από «Καθόλου» μέχρι «Πολύ». Ο τρόπος και τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (tablet και διερευνητικό εκπαιδευτικό λογισμικό), φάνηκε να επηρεάζουν εν μέρει την επίτευξη των γνωστικών στόχων καθώς και τη διαφοροποίηση των πρακτικο-βιωματικών αντιλήψεων των παιδιών με επιστημονικές. Αντιθέτως, το φύλο των παιδιών (αγόρι-κορίτσι) δεν αποδείχθηκε ότι επηρεάζει ούτε την επίτευξη των γνωστικών στόχων, ούτε τη διαφοροποίηση των πρακτικο-βιωματικών αντιλήψεων. Η συμμετοχή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία δεν επηρεάστηκε ούτε από τον τρόπο, ούτε από τα μέσα διδασκαλίας που χρησιμοποιήθηκαν. Αντιθέτως, τα παιδιά που διδάχθηκαν το μάθημα με tablet και διερευνητικό εκπαιδευτικό λογισμικό (Πειραματική Ομάδα) επέδειξαν καλύτερη συνεργασία στις ομάδες και μεγαλύτερο ενδιαφέρον στις δραστηριότητες από τα παιδιά της Ομάδας Ελέγχου.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Χατζηδιάκου Παναγιώτα Α.Μ. 105280.pdfΚυρίως άρθρο διπλωματικής εργασίας3.18 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.