Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35126
Title: «Η Διάσταση και το Εύρος της «Εμπλοκής» των Γονέων στην Αποτελεσματική Λειτουργία της Σχολικής Μονάδας: Έρευνα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης της Ικαρίας»
Authors: Ευθυμίου, Μαρίνα-Σταυρούλα
Advisor: Κωνσταντόπουλος, Νικόλαος
Keywords: γονείς – εκπαιδευτικοί – Διευθυντής, «γονεϊκή εμπλοκή», Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, αποτελεσματική λειτουργία Σχολικής Μονάδας;parents - teachers - director - parental involvement - parent associations - effective operation of school
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, αλλά και η ανάγκη κοινής προσέγγισης στον χώρο της Ε. Ε έχουν επηρεάσει και τον τρόπο λειτουργίας των εκπαιδευτικών συστημάτων δίνοντας έμφαση στην ενίσχυση του αποκεντρωτικού χαρακτήρα τους. Αναμφίβολα ο αποκεντρωτικός χαρακτήρας τους είναι αυτός που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τον εκδημοκρατισμό του σύγχρονου σχολείου και της δυνατότητας του να είναι «ανοικτό» στην κοινωνία. Μέσα στα πλαίσια αυτά επιδιώκεται συνεπώς η ενίσχυση της συνεργασίας των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες, ώστε να μπορούν να ικανοποιηθούν οι προσδοκίες και οι ανάγκες τους στα σύγχρονα δεδομένα. Στην Ελλάδα, παρόλο που εξακολουθούν να υπάρχουν κατάλοιπα του συγκεντρωτικού τρόπου λειτουργίας των σύγχρονων σχολικών μονάδων, θωρείται ωστόσο ιδιαίτερα σημαντική η διεύρυνση της συμμετοχής των οργάνων λαϊκής συμμετοχής στα κέντρα λήψης αποφάσεων για εκπαιδευτικά θέματα. Για τον λόγο αυτό τα τελευταία χρόνια προωθούνται νομοθετικές ρυθμίσεις, οι οποίες επιχειρούν να ενισχύσουν θεσμικά το ρόλου τους και να αναβαθμίσουν τη λειτουργία τους. Ειδικότερα οι γονείς, σύμφωνα με τη ισχύουσα νομοθεσία, συμμετέχουν και επικοινωνούν στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι και θεωρούνται σημαντικός «εταίρος» της σχολικής ζωής. Η συμμετοχή των γονέων επιτυγχάνεται θεσμικά με την εκπροσώπηση τους στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και μέσω αυτών στα Συλλογικά Σχολικά Όργανα. Ωστόσο πολλοί παράγοντες διαμορφώνουν τη διάσταση και το εύρος της παρέμβασης τους, γεγονός που επιδρά, άλλοτε θετικά και άλλοτε αρνητικά λειτουργία της σχολικής μονάδας. Για τον λόγο αυτό η συγκεκριμένη μελέτη καλείται να διερευνήσει τη διάσταση και το εύρος της «εμπλοκής» των γονέων στην αποτελεσματική λειτουργία των σχολικών μονάδων (Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) σε μία νησιωτική περιοχή, όπως είναι η Ικαρία, μέσα από τις αντιλήψεις των γονέων (10 γονείς), των Σχολικών Διευθυντών (6 Διευθυντές) και των εκπαιδευτικών (60 εκπαιδευτικοί). Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 2016-17 και στηρίχθηκε, τόσο σε ερωτηματολόγια (ποσοτική μέθοδος), όσο και σε συνεντεύξεις (ποιοτική μέθοδος).
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Efthimiou-D.E.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, παράρτημα1.42 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.