Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35122
Title: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη συμβολή του διευθυντή στη διαμόρφωση συνθηκών εργασιακής ικανοποίησης και υποκίνησης στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Authors: Τζίκα, Ελένη
Advisor: Αθανασίου, Νικόλαος
Keywords: εργασιακή ικανοποίηση;παρακίνηση;σχολική κουλτούρα
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη συμβολή του διευθυντή στη διαμόρφωση συνθηκών εργασιακής ικανοποίησης και υποκίνησης στο χώρο του σχολείου. Συγκεκριμένα, η παρούσα έρευνα διενεργήθηκε στη γεωγραφική περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και αφορούσε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Δημόσια και Μειονοτικά. Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι 120 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων της πρώτης βαθμίδας της Εκπαίδευσης, οι περισσότεροι εκ των οποίων δάσκαλοι. Για τους σκοπούς της έρευνας κατασκευάστηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο αρχικά εστίασε στην διερεύνηση των αναγκών των εκπαιδευτικών αλλά και στη συσχέτιση μεταξύ εργασιακής ικανοποίησης και παρακίνησής με τη σχολική κουλτούρα. Επίσης, έπειτα από θεωρητική μελέτη σχετικά με τη σχολική κουλτούρα αποδείχθηκε η σημασία του ρόλου του διευθυντή στη διαμόρφωση της σχολικής κουλτούρας. Με δεδομένο, λοιπόν, αυτό οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να εντοπίσουν στάσεις, συμπεριφορές και χαρακτηριστικά, τα οποία υιοθετούν οι διευθυντές και ενισχύουν την εργασιακή ικανοποίηση και υποκίνησή τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι κυριότεροι παράγοντες, οι οποίοι οδηγούν στην εργασιακή ικανοποίηση είναι το ενδιαφέρον για την εργασία και οι σχέσεις που αναπτύσσονται με το διευθυντή αλλά και μεταξύ των συναδέλφων, γεγονός που αναδεικνύει τη σημασία της σχολικής κουλτούρας. Επίσης, όσον αφορά τις στάσεις, τις συμπεριφορές και τα χαρακτηριστικά του διευθυντή, οι εκπαιδευτικοί ανέδειξαν την ανάγκη δημιουργίας κλίματος ασφάλειας, εμπιστοσύνης και σύμπνοιας από την πλευρά του διευθυντή προκειμένου να οδηγηθούν στο αίσθημα της ικανοποίησης και παρακίνησης. Επομένως, είναι φανερό ότι οι έννοιες της επαγγελματική ικανοποίησης και της παρακίνησης είναι άμεσα συνυφασμένες με τη σχολική κουλτούρα, της οποίας κύριος διαμορφωτής είναι ο διευθυντής της σχολικής μονάδας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MDE_TZIKA_.pdfΔιπλωματική εργασία2.17 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.