Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35121
Title: Παράγοντες που επιδρούν στην επαγγελματική ικανοποίηση και το αίσθημα αυτεπάρκειας των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε Επαγγελματικά Λύκεια
Authors: Κωτσόπουλος, Γεράσιμος
Advisor: Συτζιούκη, Μαρία
Keywords: Επαγγελματική ικανοποίηση;Job Satisfaction;Αυτεπάρκεια;Self-efficacy;Επαγγελματικό Λύκειο;Vocational Secondary Schools
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Ο σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση της επαγγελματικής ικανοποίησης και της αυτεπάρκειας των εκπαιδευτικών καθώς και ο βαθμός που επιδρούν σε αυτές τα δημογραφικά (φύλο, ηλικία) και υπηρεσιακά χαρακτηριστικά (προϋπηρεσία, ειδικότητα, επίπεδο σπουδών) τους. Κατά τη διενέργεια της ποσοτικής έρευνας απαντήθηκαν 196 ερωτηματολόγια από εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε Επαγγελματικά Λύκεια της Δυτικής Μακεδονίας. Για τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν παραμετρικοί (t-test, συντελεστής συσχέτισης Pearson, πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση) και μη παραμετρικοί έλεγχοι (Mann- Whitney U, Kruskal-Wallis). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί είναι ικανοποιημένοι από την εργασία τους ενώ το επίπεδο αυτεπάρκειάς τους είναι μέσο προς υψηλό. Τα δημογραφικά και υπηρεσιακά χαρακτηριστικά τους επηρεάζουν διαφορετικές πτυχές της επαγγελματικής ικανοποίησης και της αυτεπάρκειας, δεν είναι όμως ισχυροί προβλεπτικοί παράγοντες. Ο συνδυασμός όμως της ειδικότητας, η προϋπηρεσία και η πτυχή της αυτεπάρκειας που αφορά στην εμπλοκή των μαθητών, εξηγούν το 41.6% της διασποράς της ικανοποίησης που αντλούν οι εκπαιδευτικοί από τους μαθητές. Ο πιο ισχυρός προβλεπτικός παράγοντας της επαγγελματικής ικανοποίησης, από αυτούς που διερευνήθηκαν στην παρούσα εργασία, είναι η αυτεπάρκεια των εκπαιδευτικών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Κωτσόπουλος_ΔΕ.pdfΜεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.