Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35120
Title: Το Σχολικό Κλίμα και η Επαγγελματική Εξουθένωση των Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Authors: ΖΗΣΗ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Advisor: ΖΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Keywords: επαγγελματική εξουθένωση;σχολικό κλίμα;στυλ ηγεσίας;συναδελφικές σχέσεις;συνθήκες εργασίας
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η μελέτη στοχεύει στον προσδιορισμό της επίδρασης διαστάσεων του σχολικού κλίματος (συμπεριφορά του διευθυντή και συναδελφικές σχέσεις) και των εργασιακών συνθηκών στην εμφάνιση του συνδρόμου της επαγγελματικής εξουθένωσης. Ο πληθυσμός της μελέτης απαρτίζεται από εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υπηρετούν σε Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια στο Ν. Κορινθίας. Οι εκπαιδευτικοί (n=132) απάντησαν σε ερωτηματολόγιο που αποτελείται από τρείς κλίμακες: α) Κλίμακα της Maslach (The Maslach Burnout Inventory, MBI-ED) μεταφρασμένη και προσαρμοσμένη για χρήση και σε ελληνικό πληθυσμό ( Κόκκινος, 2006), β) Ερωτηματολόγιο περιγραφής του οργανωτικού κλίματος (OCDQ–RE, Organizational Climate Descriptive Questionnaire) των Hoy & Clover (1986), γ) Ερωτηματολόγιο το οποίο συντάχθηκε από την ερευνήτρια για τις συνθήκες εργασίας με βάση τη βιβλιογραφική ανασκόπηση. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί βιώνουν την συναισθηματική εξάντληση και την αποπροσωποποίηση σε μέσο βαθμό και σε χαμηλό βαθμό το αίσθημα της προσωπικής επίτευξης. Επίσης με βάση την στατιστική ανάλυση προέκυψε ότι η συμπεριφορά του διευθυντή, η ποιότητα των συναδελφικών σχέσεων και οι εργασιακές συνθήκες αποτελούν προβλεπτικούς παράγοντες της επαγγελματικής εξουθένωσης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΖΗΣΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ 20.pdf1.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.