Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35116
Title: Εκπαιδευτικοί και σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης: Η περίπτωση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Αττικής
Authors: Κοντονασάκη, Σοφία
Advisor: Καρράς, Κωνσταντίνος
Keywords: Ερμηνευτική- Φαινομενολογική Σχολή;Hermeneutic- Phenomenological School;Ημιδομημένη Συνέντευξη;Semi-structured Intrrview;Θυμική Έξαρση/ Άγχος;Anxiety/anger;Ισχυρή επαγγελματική Ταυτότητα;Strong professional identity;Ποιοτική Έρευνα;Qualitative research;Σύνδρομο Επαγγελματικής Εξουθένωσης;Burnout Syndrome
Issue Date: 5-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα έρευνα πραγματεύεται το θέμα της «επαγγελματικής εξουθένωσης» των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στο θεωρητικό της μέρος περιλαμβάνονται ορισμοί του συνδρόμου και τα μοντέλα ανάλυσής του, από τα οποία προκύπτει μια εκτεταμένη διασπορά του φαινομένου με πολυπαραγοντικά αίτια. Στο ερευνητικό μέρος πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα σε δείγμα οκτώ συμμετεχόντων μετά από διεξαγωγή πιλοτικής έρευνας σε άλλους τέσσερις εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στις ανοικτές ερωτήσεις των ημιδομημένων συνεντεύξεων, τα ευρήματα που προέκυψαν αναλύθηκαν με το θεωρητικό εργαλείο της Ερμηνευτικής – Φαινομενολογικής Σχολής, η οποία κρίθηκε ότι άρμοζε στη βιωματική απεικόνιση των απόψεων των συνεντευξιαζόμενων. Η ανάλυση των ευρημάτων έδειξε μια διαδεδομένη εμφάνιση του συνδρόμου, ιδιαίτερα στο οικογενειακό πεδίο αλλά και στο πεδίο των κοινωνικών σχέσεων με εξάρσεις θυμού και αγχώδεις συμπεριφορές. Ωστόσο ισχυρές αντισταθμίσεις φανερώθηκαν στο επίπεδο συγκρότησης μιας ισχυρής επαγγελματικής ταυτότητας, που οφειλόταν στην ατομική συγκρότηση παρά στην ουσιαστική θεσμική βοήθεια με εξειδικευμένους συμβούλους και ψυχολόγους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KONTONASAKI SOFIA PDF.pdf"Κυρίως Σώμα Διπλωματικής", "Παραρτήματα"1.51 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.