Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35115
Title: "Οι συγκρούσεις στον εργασιακό χώρο των εκπαιδευτικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ο ρόλος της διοίκησης"
Authors: Κούγια, Άννα
Advisor: Πετρίδου , Ευγενία
Keywords: συγκρούσεις, οργανωσιακοί θεσμοί, οργανωσιακή συμπεριφορά, διευθυντής, διαχείριση συγκρούσεων, σχολικός οργανισμός;conflicts, organizational institutions, organizational behaviour, principal, conflict management, school unit
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Οι συγκρούσεις είναι ένα φαινόμενο αναπόφευκτο στους οργανισμούς και συνεπώς στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Αρκετά είναι τα αίτια που οδηγούν σε συγκρούσεις σε μία σχολική μονάδα, όπως αίτια σχετιζόμενα με οργανωσιακούς θεσμούς και οργανωσιακή συμπεριφορά. Οι συγκρούσεις μπορεί να έχουν τόσο αρνητικές, όσο και θετικές επιπτώσεις σε ένα σχολικό οργανισμό. Καταλυτικός είναι ο ρόλος του διευθυντή για τη αποτελεσματική διαχείριση των συγκρούσεων και την επιτυχή επίλυση αυτών. Ωστόσο, ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων, του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, καθώς και της κεντρικής διοίκησης δεν θα πρέπει να υποτιμηθεί. Στόχος της συγκεκριμένης μελέτης είναι να εξεταστεί το ζήτημα των συγκρούσεων στους οργανισμούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με βάση τις απόψεις εκπαιδευτικών και διευθυντών. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε είναι μικτή, με τη χρήση ερωτηματολογίου σε ένα δείγμα 80 εκπαιδευτικών και συνέντευξης σε ένα δείγμα έξι διευθυντών. Οι απαντήσεις διευθυντών και εκπαιδευτικών συμπίπτουν ως προς τις αιτίες των συγκρούσεων, που εντοπίζονται στο διαφορετικό τρόπο αντίληψης-αντιμετώπισης ζητημάτων, τη μη αποτελεσματική επικοινωνία, την ύπαρξη ατομικών διαφορών και τους συγκρουόμενους στόχους-απόψεις. Επίσης, τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι διευθυντές αναγνωρίζουν θετικές και αρνητικές επιπτώσεις από την ύπαρξη συγκρούσεων στους σχολικούς οργανισμούς. Σε αρκετά μεγάλο βαθμό είναι ικανοποιημένοι οι εκπαιδευτικοί από την αποτελεσματικότητα του διευθυντή στη διαχείριση συγκρούσεων, καθώς έχει σε αρκετά μεγάλο βαθμό τις απαραίτητες γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες, ώστε να χειριστεί αποτελεσματικά μία σύγκρουση εντός της σχολικής μονάδας. Ο τρόπος επίλυσης των συγκρούσεων εξαρτάται από τα αίτια αυτών, αλλά περισσότερο φαίνεται να χρησιμοποιείται η τεχνική του συμβιβασμού. Τέλος, η καλή επικοινωνία και η θέληση για επίλυση των συγκρούσεων είναι οι δύο κύριοι παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση των συγκρούσεων σε μια σχολική μονάδα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΝΑΣ ΚΟΥΓΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.33 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.