Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35114
Title: Oι μεταγνωστικές δεξιότητες των μεταπτυχιακών φοιτητών του Ε.Α.Π. σε σχέση με το φύλο, την ηλικία, την εμπειρία, την αυτοπεποίθηση και το άγχος
Authors: Νυφίδου, Αικατερίνη
Advisor: Γκιόσος, Ιωάννης
Keywords: Μεταγνώση;Metacognition;Μεταγνωστική ρύθμιση;Metacognitive monitoring;Μεταγνωστικές δεξιότητες;Metacognitive skills;Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση;Self-regulated learning;Mοντέλο Προσανατολισμού στην Προσωπική Ευθύνη;Personal Responsibility Orientation-PRO;Φύλο;Gender;Ηλικία;Age;Εμπειρία;Experience;Αυτοπεποίθηση;Self-confidence;Άγχος;Anxiety
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία, μελετά την μεταγνωστική ρύθμιση, όπως πρώτος την όρισε ο Flavell, του ενήλικα φοιτητή του ΕΑΠ. Δηλαδή, μελετώνται οι δεξιότητες που αναπτύσσει το άτομο στην διαχείριση της μάθησής του στην ΕξΑΕ, σύμφωνα με την προσωπική του πρωτοβουλία και προσπάθεια. Γίνεται αναφορά στο μοντέλο Προσανατολισμού στην Προσωπική Ευθύνη (Personal Responsibility Orientation-PRO) που αποτυπώθηκε από τους Brocket & Hiemstra. Ως μεταγνωστικές δεξιότητες ορίζονται οι δεξιότητες που διαθέτει ο/η φοιτητής/τρια ώστε να θέτει στόχους, να αξιολογεί τις μαθησιακές του ανάγκες με αυτογνωσία, να επιλέγει και να μορφοποιεί τις μεθόδους προσέγγισης και σχεδιασμού του μαθησιακού του έργου, να παρακολουθεί, να ελέγχει, να οργανώνει και να αξιολογεί την μάθησή του. Στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση της σχέσης των μεταγνωστικών δεξιοτήτων των μεταπτυχιακών φοιτητών του ΕΑΠ, και κάποιων παραγόντων-μεταβλητών που αποτελούν δημογραφικά και χαρακτηριστικά στοιχεία της προσωπικότητας τους. Συγκεκριμένα μελετήθηκε πόσο σχετίζονται οι μεταγνωστικές δεξιότητες των φοιτητών/τριών με το φύλο, την ηλικία, την εμπειρία, την αυτοπεποίθηση και το άγχος που βιώνουν κατά τις εκπαιδευτικές διαδικασίες. Ακολουθήθηκε ποσοτικού τύπου έρευνα, προκαθορισμένου σχεδίου, με αυστηρό εκ των προτέρων προσδιορισμό των μεταβλητών, των ερωτημάτων, και των διαδικασιών διεξαγωγής, μέτρησης και ανάλυσης. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο 52 ερωτήσεων. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 333 μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες του ΕΑΠ του προγράμματος Επιστημών της Αγωγής οι οποίοι συμμετείχαν στην 3η και 4η Ομαδική Συμβουλευτική Συνάντηση της Θεσσαλονίκης, της Κοζάνης και των Ιωαννίνων. Τα περισσότερα αποτελέσματα της έρευνας ήρθαν σε συμφωνία με προγενέστερες διεθνείς και ελληνικές έρευνες που πραγματοποιήθηκαν. Διαπιστώθηκε, πως οι μεταγνωστικές δεξιότητες είναι περισσότερο αναπτυγμένες στους ενηλίκους που διαθέτουν περισσότερη εμπειρία, αυτοπεποίθηση και λιγότερο άγχος. Ωστόσο, σε σχέση με το φύλο και την ηλικία διαπιστώθηκε πως πιθανότατα υπεισέρχονται διάφοροι περιβαλλοντικοί- κοινωνικοί παράγοντες που απορρέουν από στερεοτυπικές απόψεις για το φύλο ή την ηλικία. Προτείνεται περαιτέρω έρευνα διαπίστωσης εάν η αυτοαναπαράσταση των φοιτητών (υπερεκτίμηση ή υποτίμηση), είναι αποτέλεσμα μιας αυτό-εκπληρούμενης προφητείας που προδιαγράφεται συμβαδίζοντας με τις πεποιθήσεις και τις απαιτήσεις της κοινωνίας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Νυφίδου Αικατερίνη.pdfΠοσοτική Έρευνα3.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.