Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35112
Title: Οι Δικτυακοί Τόποι των Σχολικών Μονάδων ως σύγχρονο εργαλείο Διοίκησής τους. Η περίπτωση της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών
Authors: Χαρισιάδης, Δημήτριος
Advisor: Καραβασίλης, Ιωάννης
Keywords: Διοίκηση, Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, Σχολικός Δικτυακός Τόπος, επικοινωνία, ενημέρωση;Administration, Total Quality Management, eGovernment, School Website, communication, information
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από τη ραγδαία εξέλιξη των ΤΠΕ και των εφαρμογών του Διαδικτύου. Η Δημόσια Διοίκηση χρησιμοποιεί τις νέες υπηρεσίες που προσφέρει η τεχνολογία αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες με στόχο την καλύτερη, ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτησή τους μέσα από νέους τρόπους διοίκησης και εφαρμογές Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Οι Σχολικές Μονάδες ακολουθώντας αυτή την πρακτική χρησιμοποιούν εφαρμογές Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με σκοπό την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη διοίκησή τους. Έτσι, κάθε Σχολική Μονάδα υποχρεώνεται από την κείμενη νομοθεσία να διαθέτει το δικτυακό της τόπο, ο οποίος εξασφαλίζει τη παρουσία του σχολείου στο διαδίκτυο, τη δημόσια λογοδοσία του και τη σύνδεσή του με την κοινωνία, ενώ ταυτόχρονα είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο διοίκησης της Σχολικής Μονάδας. Στην παρούσα ποσοτική έρευνα διερευνάται μέσα από την περίπτωση των Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, κατά πόσο οι Σχολικοί Δικτυακοί Τόποι αποτελούν αποτελεσματικό εργαλείο διοίκησης των Σχολικών Μονάδων. Ειδικότερα, στόχος της εργασίας είναι να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα των Σχολικών Δικτυακών Τόπων μέσα από την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών ως προς το βαθμό που αυτοί αποτελούν μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας για διοικητικούς σκοπούς, κατά πόσο δηλαδή αποτελούν αποτελεσματικά εργαλεία Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ενώ ταυτόχρονα διερευνάται ο τρόπος δημιουργίας και λειτουργίας τους. Για την ποσοτική έρευνα που διενεργήθηκε χρησιμοποιήθηκε τυχαίο δείγμα από εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Σερρών, το οποίο απάντησε σε ερωτηματολόγιο που σχεδιάστηκε για να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα. Από την στατιστική επεξεργασία των απαντήσεων που συγκεντρώθηκαν με το στατιστικό πρόγραμμα Statistical Package for the Social Sciences (SPSS.24) προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την αποτελεσματικότητα των Σχολικών Δικτυακών Τόπων ως εργαλείων διοίκησης των Σχολικών Μονάδων και ότι χρήζουν ποιοτικής αναβάθμισης ώστε να αποτελέσουν αποτελεσματικά εργαλεία Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Χαρισιάδης_Διπλωματική.pdfΔιπλωματική εργασία3.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.