Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35097
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΖΗΣΗΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ-
dc.contributor.authorΜΗΤΣΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ-
dc.date.accessioned2017-09-30T09:58:46Z-
dc.date.available2017-09-30T09:58:46Z-
dc.date.issued2017-09-24-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/35097-
dc.description.abstractΔυο ήταν οι βασικοί στόχοι της παρούσας εργασίας: α) να διερευνήσει ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τις επενδυτικές ευκαιρίες στην ελληνική τουριστική αγορά και β) να εξετάσει ποιοι χρηματοοικονομικοί και λογιστικοί δείκτες χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση επενδυτικών ευκαιριών στον κλάδο του τουρισμού στην Ελλάδα. Για την προσέγγιση τους διανεμήθηκαν ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια σε 158 επαγγελματίες του τουρισμού στην Ελλάδα. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν περιγραφικά μέτρα, διερευνητική παραγοντική ανάλυση και ανάλυση Chi-Square. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι επενδυτικές ευκαιρίες επηρεάζονται από έξι βασικούς παράγοντες που είναι: 1) ευκολία πρόσβασης και τοπική κοινωνία, 2) επίπεδο υποδομών, 3) υποστήριξη από την πολιτεία, 4) παράγοντες που σχετίζονται με τον τουριστικό προορισμό, 5) ανταγωνιστικότητα και επιχειρηματικότητα και 6) λοιποί θεμελιώδεις παράγοντες. Ο κάθε παράγοντας επηρεάζεται από σειρά υπό-παραγόντων. Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι οι χρηματοοικονομικοί και λογιστικοί αριθμοί όπως: α) η ανάλυση οφέλους/κόστους, β) η ανάλυση κόστους και αποτελεσματικότητας της επένδυσης, γ) ο δείκτης κερδοφορίας (PI), δ) η απόδοση της επένδυσης (RoI), ε) ο δείκτης μελλοντικής αξίας FV και στ) η χρονική περίοδος είσπραξης κεφαλαίου είναι αυτοί που χρησιμοποιούνται πιο εκτεταμένα από τους επαγγελματίες του τουρισμού με στόχο την αξιολόγηση επενδυτικών ευκαιριών στην ελληνική αγορά. Η χρησιμότητα αυτών των δεικτών έχει υποστηριχτεί και από συγγραφείς όπως οι Ginevičius και Zubrecovas (2009), Irani et al. (2002) και Abdel-Kader και Dugdale (2001), οι οποίοι εξέτασαν την χρησιμότητα τους σε άλλους τομείς της οικονομίας. Συνθέτοντας τα ευρήματα των δυο αξόνων στους οποίους κινήθηκε η πτυχιακή εργασία, μπορεί να ειπωθεί ότι η χρήση των χρηματοοικονομικών και λογιστικών αριθμών μπορούν να βοηθήσουν του επαγγελματίες του τουρισμού να αξιολογήσουν επενδύσεις στην τουριστική αγορά. Οι δείκτες όμως μπορούν να συνδυαστούν με την αξιολόγηση και των έξι παραγόντων που επηρεάζουν τις επενδυτικές ευκαιρίες. Τέλος, οι αναπτυξιακοί φορείς της χώρας, εθνικοί και τοπικοί, θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους παράγοντες που αναφέρθηκαν παραπάνω προκειμένου να χαράξουν πολιτικές που θα ευνοούν τις επενδύσεις και θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της χώρας στην εποχή της ύφεσης.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΕλληνικά-elel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.subjectΛογιστικοί Αριθμοί και Accounting Numbersel_GR
dc.subjectΤουριστικός Κλάδος και Tourist Industryel_GR
dc.titleΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΚΛΑΔΟΥ: ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗel_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Thesisel_GR
dc.title.titlelatinTHE USEFULNESS OF ACCOUNTING NUMBERS IN THE ANALYSIS OF THE TOURIST INDUSTRY: THEORETICAL REVIEW AND EMPIRICAL ANALYSISel_GR
dc.description.abstractlatinThe aim of this study was to investigate the factors that influence investment opportunities in the Greek tourism market, as well as to examine which financial and accounting indicators can be used for evaluating investment opportunities in the tourism sector in Greece. For that purposes a quantitative research was conducted. More specifically, 158 questionnaires were distributed in professionals of tourism in Greece. Exploratory factor analysis was used for analyzing the gathered data as well as one way ANOVA analysis. The results indicated that investment opportunities are determined by six key factors, namely: 1) ease of access to the destination, 2) level of infrastructure, 3) state support, 4) factors related to tourism destination, 5) entrepreneurship and competitiveness, and 6) other fundamental factors. Each aspect is determined by several sub-factors. Moreover, it was found that tourism investors are likely to use indicators such as: cost/benefit analysis; cost/effectiveness; profitability index (PI); return on investment (ROI) and future value (FV) for evaluating their investments. The usage of financial and accounting indicators can help tourism professionals to evaluate investment opportunities in the tourism market. However, indexes may be combined with the assessment of the factors which were generated with the factor analysis. Finally, state authorities should take into account the features mentioned in this paper in order to design efficient investment policies contributing in the economic development of the country in times of recession.el_GR
dc.bibliography.number28el_GR
dc.audienceΤΡΑΠΕΖΙΚΗel_GR
dc.coverage.pages75el_GR
dc.coverage.references8el_GR
dc.coverage.appendixes1el_GR
dc.description.otherΠεριέχει : πίνακες, σχήματα, διαγράμματα, εικόνεςel_GR
dc.contributor.advisor1ΝΟΥΝΗΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ-
Appears in Collections:ΤΡΑ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΗΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ.pdfΚυρίως άρθρο1.7 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.