Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35097
Title: Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΚΛΑΔΟΥ: ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ
Authors: ΜΗΤΣΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
Advisor: ΖΗΣΗΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Keywords: Λογιστικοί Αριθμοί και Accounting Numbers;Τουριστικός Κλάδος και Tourist Industry
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Δυο ήταν οι βασικοί στόχοι της παρούσας εργασίας: α) να διερευνήσει ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τις επενδυτικές ευκαιρίες στην ελληνική τουριστική αγορά και β) να εξετάσει ποιοι χρηματοοικονομικοί και λογιστικοί δείκτες χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση επενδυτικών ευκαιριών στον κλάδο του τουρισμού στην Ελλάδα. Για την προσέγγιση τους διανεμήθηκαν ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια σε 158 επαγγελματίες του τουρισμού στην Ελλάδα. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν περιγραφικά μέτρα, διερευνητική παραγοντική ανάλυση και ανάλυση Chi-Square. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι επενδυτικές ευκαιρίες επηρεάζονται από έξι βασικούς παράγοντες που είναι: 1) ευκολία πρόσβασης και τοπική κοινωνία, 2) επίπεδο υποδομών, 3) υποστήριξη από την πολιτεία, 4) παράγοντες που σχετίζονται με τον τουριστικό προορισμό, 5) ανταγωνιστικότητα και επιχειρηματικότητα και 6) λοιποί θεμελιώδεις παράγοντες. Ο κάθε παράγοντας επηρεάζεται από σειρά υπό-παραγόντων. Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι οι χρηματοοικονομικοί και λογιστικοί αριθμοί όπως: α) η ανάλυση οφέλους/κόστους, β) η ανάλυση κόστους και αποτελεσματικότητας της επένδυσης, γ) ο δείκτης κερδοφορίας (PI), δ) η απόδοση της επένδυσης (RoI), ε) ο δείκτης μελλοντικής αξίας FV και στ) η χρονική περίοδος είσπραξης κεφαλαίου είναι αυτοί που χρησιμοποιούνται πιο εκτεταμένα από τους επαγγελματίες του τουρισμού με στόχο την αξιολόγηση επενδυτικών ευκαιριών στην ελληνική αγορά. Η χρησιμότητα αυτών των δεικτών έχει υποστηριχτεί και από συγγραφείς όπως οι Ginevičius και Zubrecovas (2009), Irani et al. (2002) και Abdel-Kader και Dugdale (2001), οι οποίοι εξέτασαν την χρησιμότητα τους σε άλλους τομείς της οικονομίας. Συνθέτοντας τα ευρήματα των δυο αξόνων στους οποίους κινήθηκε η πτυχιακή εργασία, μπορεί να ειπωθεί ότι η χρήση των χρηματοοικονομικών και λογιστικών αριθμών μπορούν να βοηθήσουν του επαγγελματίες του τουρισμού να αξιολογήσουν επενδύσεις στην τουριστική αγορά. Οι δείκτες όμως μπορούν να συνδυαστούν με την αξιολόγηση και των έξι παραγόντων που επηρεάζουν τις επενδυτικές ευκαιρίες. Τέλος, οι αναπτυξιακοί φορείς της χώρας, εθνικοί και τοπικοί, θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους παράγοντες που αναφέρθηκαν παραπάνω προκειμένου να χαράξουν πολιτικές που θα ευνοούν τις επενδύσεις και θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της χώρας στην εποχή της ύφεσης.
Appears in Collections:ΤΡΑ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΗΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ.pdfΚυρίως άρθρο1.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.