Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35085
Title: Χρήση του facebook για την δημιουργία συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού με τη μέθοδο process writing για την επικαιροποίηση των σχολικών βιβλίων της ξένης γλώσσας στο Επαγγελματικό Λύκειο.
Authors: Κλεανθίδης, Ιωάννης
Advisor: Σταθοπούλου, Μαρία
Keywords: Επαγγελματικό Λύκειο;facebook;Κοινωνικά Δίκτυα;Process Writing
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Ο σκοπός αυτής της διατριβής είναι να προτείνει υλικό ώστε να χρησιμοποιηθεί στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) για την διδασκαλία των Αγγλικών. Το υλικό αυτό θα βασίζεται σε ήδη υπάρχουσες ασκήσεις για την βελτίωση του γραπτού λόγου στην Αγγλική γλώσσα που υπάρχουν στα βιβλία που χρησιμοποιούνται στο ΕΠΑ.Λ. και θα συνδυάζεται με τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας. Αυτή η διατριβή επιχειρεί να εκσυγχρονίσει τον τρόπο με τον οποίο διδάσκεται ο γραπτός λόγος στην Αγγλική γλώσσα στα ΕΠΑ.Λ., προσαρμόζοντας το υλικό διδασκαλίας που προσφέρεται από το Υπουργείο Παιδείας χρησιμοποιώντας το κοινωνικό μέσο δικτύωσης facebook. Ο λόγος που προτείνεται αυτή η αναβάθμιση υλικού είναι ότι κάποια από τα βιβλία που διανέμονται, έχουν εκδοθεί για πρώτη φορά την δεκαετία του ‘90 και δεν έχουν ανανεωθεί από τότε, σύμφωνα με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου για την διδασκαλία των Αγγλικών στα ΕΠΑ.Λ.. Το προϊόν αυτή της διατριβής θα είναι ένα σχέδιο μαθήματος το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από καθηγητές που θα είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν την ψηφιακή τεχνολογία υιοθετώντας την προσέγγιση στην διδασκαλία γραπτού λόγου που ονομάζεται process approach. Στο πρώτο κεφάλαιο αυτής της διατριβής, θα παρουσιαστεί μία ιστορική αναδρομή για τις θεωρίες γραφής. Έπειτα, στο δεύτερο κεφάλαιο, θα γίνει μία σύντομη παρουσίαση για την εκπαιδευτική αξία του facebook, καθώς και για τις ευκαιρίες που παρέχει στην διδασκαλία του γραπτού λόγου. Το επόμενο κεφάλαιο θα περιέχει μία ανάλυση του νέου αναλυτικού προγράμματος για την διδασκαλία των Αγγλικών στα ΕΠΑ.Λ.. Η συζήτηση θα συνεχιστεί με τις απόψεις ορισμένων ερευνητών για το πώς πραγματοποιείται η διδασκαλία των Αγγλικών μέσα στην τάξη του δημόσιου Ελληνικού σχολείου. Ακολούθως, στο τέταρτο κεφάλαιο θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα μιας έρευνας μικρής κλίμακας, που έγινε στο ΕΠΑ.Λ. Χρυσούπολης, ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί το facebook ως εκπαιδευτικό εργαλείο και επίσης να διερευνηθούν οι γνώμες των μαθητών σχετικά με την γραφή στην Αγγλική γλώσσα. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται μία αξιολόγηση των προτεινόμενων ασκήσεων γραφής, από τα βιβλία που χρησιμοποιούνται, βασισμένη σε κριτήρια όπως αυτά προκύπτουν από το αναλυτικό πρόγραμμα για την διδασκαλία των Αγγλικών. Αυτή η αξιολόγηση θα κάνει ορατή την ανάγκη για βελτίωση και αναθεώρηση των ασκήσεων ανάπτυξης της δεξιότητας του γραπτού λόγου, ώστε αυτές να υπηρετούν τους σκοπούς του Υπουργείου, επαρκέστερα. Έπειτα, θα παρουσιαστεί ένα σχέδιο μαθήματος, το οποίο θα ενστερνίζεται τις νέες αντιλήψεις για την γραφή και θα χρησιμοποιεί τις πρόσφατες εξελίξεις στο χώρο της ψηφιακής κοινωνικής δικτύωσης, όπως το facebook, για εκπαιδευτικούς σκοπούς, ενώ παράλληλα θα είναι εναρμονισμένο με τις νέες απαιτήσεις του Υπουργείου, όπως αυτές εκφράζονται από το αναλυτικό πρόγραμμα. Επίσης, θα παρουσιαστεί πώς το προτεινόμενο σχέδιο μαθήματος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε να αναβαθμίσει τις υπάρχουσες δραστηριότητες γραπτού λόγου μέσω δύο παραδειγμάτων.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DissertationPDF.pdfΔιπλωματική Εργασία2.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.