Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35079
Title: Εξερευνώντας τις προοπτικές μιας παρέμβασης συνεργατικής μάθησης σε τμήμα Λογοτεχνικής Μετάφρασης στο Δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης Αμαρουσίου
Authors: Τσολάκη, Βασιλική
Advisor: Λευθεριώτου, Πιέρα
Keywords: Συνεργατικό εργαστήρι;Collaborative workshop;Kοινωνικο-εποικοδομιστική προσέγγιση;Social constructivist approach;Eκπαίδευση μεταφραστών;Translator training;Αποτελεσματική μάθηση ενηλίκων;Effective adult learning;Ενδυνάμωση;Empowerment
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Ο τρόπος λειτουργίας του εκπαιδευτή ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης είναι πολύ σημαντικός και απαιτητικός, δεδομένου ότι συμβάλει καθοριστικά στην εξέλιξη της μαθησιακής διεργασίας και στην αποτελεσματικότητα της μάθησης, εξασφαλίζοντας τις κατάλληλες συνθήκες στη μαθησιακή διεργασία. Ο εκπαιδευτής ενηλίκων οφείλει, λοιπόν, παρά τις όποιες αντικειμενικές δυσκολίες να αξιοποιεί υπεύθυνα το ρόλο του, να εφαρμόζει ευέλικτα μεγάλο φάσμα ενεργητικών εκπαιδευτικών τεχνικών και να χρησιμοποιεί τη δημιουργικότητά του. Στο πλαίσιο αυτό είναι σημαντική η αξιοποίηση σύγχρονων εκπαιδευτικών μεθόδων που συνάδουν με τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων για τη διδασκαλία όλων των γνωστικών αντικειμένων. Συγκεκριμένα στο πεδίο της εκπαίδευσης μεταφραστών είναι σημαντικό ο εκπαιδευτής να συμβάλλει στη δημιουργία του κατάλληλου μαθησιακού κλίματος που θα προωθεί την ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευομένων μέσω της εξάσκησης σε αυθεντικά έργα που σχετίζονται άμεσα με τις ανάγκες και τους στόχους τους και μέσω της συνεργατικής κατασκευής της γνώσης. Μέσα από τη συνεργασία των εκπαιδευομένων σε αυθεντικές μαθησιακές δραστηριότητες οι εκπαιδευόμενοι ενδυναμώνονται και αποκτούν σταδιακά αυτονομία από τον εκπαιδευτή τους, ενώ αναπτύσσουν και αίσθημα ευθύνης απέναντι στη μαθησιακή διεργασία. Στην παρούσα εργασία εξετάζουμε τα μαθησιακά αποτελέσματα από την εφαρμογή μιας καινοτόμου εκπαιδευτικής μεθόδου σε τμήμα λογοτεχνικής μετάφρασης του δημόσιου ΙΕΚ Αμαρουσίου. Συγκεκριμένα διερευνάται το συνεργατικό μεταφραστικό εργαστήρι ως μέσο ενδυνάμωσης της εκπαιδευόμενης ομάδας, τόσο των εκπαιδευομένων όσο και του εκπαιδευτή. Δηλαδή διερευνάται κατά πόσο η μέθοδος αυτή οδήγησε σε αποτελεσματική μάθηση τους εκπαιδευομένους, όπως προκύπτει από τον αναστοχασμό τους επάνω στην εμπειρία που βίωσαν, αλλά και κατά πόσο η μέθοδος αυτή συμβάλει στην αυτοβελτίωση της ίδιας της εκπαιδεύτριας. Δεδομένου του σύνθετου και πολύπλευρου ρόλου του μεταφραστή θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη μέθοδος μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των εκπαιδευομένων, στην ενίσχυση της επίγνωσης των ευθυνών τους στη μαθησιακή διεργασία και στο μελλοντικό τους επάγγελμα, καθώς και στην ανάπτυξη της επαγγελματικής τους αυτο-εικόνας. Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτές ενηλίκων που ενδιαφέρονται για την ενδυνάμωση των εκπαιδευομένων τους, αλλά και για τη δική τους προσωπική ανάπτυξη και ολοκλήρωση. Επίσης από όσους στοχεύουν μέσα από συμμετοχικές και ενεργητικές δράσεις να ενισχύσουν τον κριτικό στοχασμό των εκπαιδευομένων. Τέλος προσδοκούμε τα συμπεράσματα της έρευνας να συμβάλουν στην αναγνώριση αναφορικά με την αποτελεσματικότητα της ανάληψης συνεργατικών, αυθεντικών έργων στο πεδίο των μεταφραστικών σπουδών και στην περαιτέρω διερεύνηση για την εφαρμογή εναλλακτικών από το κυρίαρχο δασκαλοκεντρικό πρότυπο προσεγγίσεων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Τελικό κείμενο-ΔΕ-Τσολάκη Βασιλικής.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παραρτήματα2.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.