Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35078
Title: Διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των ενήλικων εκπαιδευόμενων στις ξένες γλώσσες. Η περίπτωση των δημόσιων και ιδιωτικών ΙΕΚ της περιοχής των Πατρών
Authors: Πετράτου, Νικολέττα
Advisor: ΒΑΪΚΟΥΣΗ, ΔΑΝΑΗ ΜΕΡΟΠΗ
Keywords: ξένη γλώσσα;συμμετοχικές τεχνικές;πρόγραμμα κατάρτισης;επιμορφωτικές ανάγκες;Εκπαίδευση Ενηλίκων;ΙΕΚ
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η οικοδόμηση της σύγχρονης κοινωνίας της γνώσης επιτάσσει την απόκτηση νέων γνώσεων, ώστε να προωθηθεί η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας. Λόγω της ανάγκης αυτής η Ευρωπαϊκή Ένωση επιχειρεί να προαγάγει την πολυγλωσσία είτε σε μικρή ηλικία είτε στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Στόχος της εργασίας αυτής, λοιπόν, είναι η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των ενήλικων εκπαιδευόμενων που παρακολουθούν μαθήματα ξένων γλωσσών στο πλαίσιο της εκπαίδευσης στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ της ευρύτερης περιοχής των Πατρών. Συγκεκριμένα, το δείγμα αποτέλεσαν 133 εκπαιδευόμενοι, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού κυρίως τύπου. Τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν αφορούσαν στη διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των ενήλικων εκπαιδευόμενων που παρακολουθούν μαθήματα ξένης γλώσσας στο πλαίσιο προγραμμάτων κατάρτισης, όπως αυτά υλοποιούνται από τα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ, στη διερεύνηση του βαθμού στον οποίο τα προγράμματα αυτά ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους, καθώς και στο βαθμό στον οποίο ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών ακολουθεί τις αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων, η οποία έγινε με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS, φάνηκε η γενικότερη ικανοποίηση των εκπαιδευόμενων από το μάθημα της ξένης γλώσσας αναφορικά με τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους, αναφορικά με το βαθμό συμμετοχής τους στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία, αλλά και αναφορικά με τις τεχνικές που χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτής και οι οποίες στηρίζονται στις αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Παρά τη γενική ικανοποίηση, όμως, αναδείχθηκε η ανάγκη εμπλουτισμού του περιεχομένου των μαθημάτων της ξένη γλώσσας, του υλικού και των μεθόδων που χρησιμοποιούνται καθώς και η ανάγκη ενίσχυσης του ρόλου του εκπαιδευτή, ώστε να καταστεί αποτελεσματική η πορεία της μάθησης.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Πετράτου telikh SEPTE2017.pdfδιπλωματική εργασία μεταπτυχιακού εκπαίδευση ενηλικων3.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.