Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35039
Title: "Η Ενδυνάμωση της Κριτικής Σκέψης δια Μέσου της Χρήσης των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση Ενηλίκων"
Authors: ΚΟΝΤΕΛΗ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: ΚΟΥΤΡΟΥΒΙΔΗΣ , ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Keywords: Κριτική Σκέψη, Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Δια Βίου Μάθηση, Μετασχηματίζουσα Μάθηση, Εκπαιδευόμενοι.;Critical Thinking, New Information of Communication Technologies, Adult Education, Lifelong Learning, Transforming Learning, Trainees.
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Στις μέρες μας γίνεται συχνά λόγος για την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση ενηλίκων. Η ραγδαίες εξελίξεις σε τεχνολογικό, επιστημονικό και πολιτιστικό επίπεδο, επιβάλουν επιτακτικά την ανάγκη για την επικαιροποίηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των πολιτών, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της προσωπικής και της κοινωνικής τους ζωής. Τα τελευταία χρόνια έχουν μεγάλη απήχηση τα προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης με την χρήση των νέων τεχνολογιών. Οι τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας, θεωρείτε από πολλούς ερευνητές ότι μπορούν να συμβάλουν, στην αναβάθμιση των γνώσεων των πολιτών, στην ενεργητική μάθηση, και την ανάπτυξη δεξιοτήτων που προάγουν την κριτική τους σκέψη. Στην παρούσα εργασία, επιχειρείται να εξεταστεί η σχέση μεταξύ της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση ενηλίκων, στα πλαίσια των σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας, και της απόδοσης της κριτικής τους σκέψης, σε δείγμα εκατό εκπαιδευομένων του Δημόσιου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης των Νομών Καβάλας και Ξάνθης. Χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική έρευνα και τα αποτελέσματα αναλύθηκαν με την χρήση του στατιστικού προγράμματος SPSS for windows 24. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση ενηλίκων παρουσιάζει αρκετά σημαντική συσχέτιση με την ανάπτυξη δεξιοτήτων που προάγουν την κριτική σκέψη. Επίσης τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι τιμές της εξαρτημένης μεταβλητής "βαθμός απόδοσης της κριτικής σκέψης" αυξάνεται αναλογικά όταν αυξάνεται η τιμή του " βαθμού χρήσης των ΤΠΕ" στην εκπαίδευση ενηλίκων. Από της απαντήσεις που έδωσε το δείγμα της ερωτήσεις που διατυπώθηκαν στο εργαλείο, δίνονται της σημαντικές πληροφορίες, για την παρεμβολή των νέων τεχνολογιών στη εκπαιδευτική διαδικασία των ενηλίκων, ως μέσο μετασχηματιστικής εκπαιδευτικής πρακτικής. Σύμφωνα με την οποία ο εκπαιδευόμενος αποκτά την ικανότητα να συλλέγει, να κατανοεί, και να αξιοποιεί, της πληροφορίες που δέχεται, και να δομεί και αναδομεί την εμπειρία του, ως της τα εκπαιδευτικά προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει, και μετά τα αποτελέσματα του διαφωτισμού του, να μετασχηματίζει της εμπειρίες του σε νέες γνώσεις, που θα τον οδηγήσουν σε νέες εκπαιδευτικές εμπειρίες και δράσεις (Mezirow,1990).
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 2.pdf" Η Ενδυνάμωση της Κριτικής Σκέψης δια Μέσου της Χρήσης των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση Ενηλίκων "2.13 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.