Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35036
Title: Διερεύνηση της παιδαγωγικής αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών μέσα από την ανάληψη καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων ως παράγοντα βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας
Authors: Φιλίππου, Δημήτριος
Advisor: Αρμάος, Ρέμος
Keywords: Νέες τεχνολογίες, αξιοποίηση και ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε., εκπαιδευτική διαδικασία, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις Τ.Π.Ε., εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενοι.;New technologies, exploitation and integration of information and communication technologies, teaching procedure, teachers’ training in I.C.T. teachers and learners.
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σαν σκοπό να αναδείξει τις στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τις νέες τεχνολογίες, συγκεκριμένα επιχειρείτε να διερευνηθεί η συσχέτιση των στάσεων των εκπαιδευτικών σε συνάρτηση με την εμπειρία που διαθέτουν, την αυτεπάρκεια, την ηλικία, το φύλο, τον τύπο εκπαίδευσης που υπηρετούν, καθώς και την επιμόρφωση που διαθέτουν. Από τις βιβλιογραφικές αναφορές η διαπίστωση που προκύπτει είναι, ότι πολύ λίγοι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν συστηματικά τις νέες τεχνολογίες στην εκπαιδευτική πρακτική, λόγω κυρίως παγιωμένων δυσλειτουργικών στάσεων και αντιλήψεων αλλά ταυτοχρόνως αναγνωρίζουν, ότι μέσω μιας συστηματικής επιμόρφωσης στις νέες τεχνολογίες, το εκπαιδευτικό τους έργο θα γίνει αποτελεσματικότερο. Από τα ευρήματα της έρευνας με την βοήθεια ερωτηματολογίου διαπιστώθηκε, ότι σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν θετική στάση προς τις νέες τεχνολογίες, ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών αξιοποιεί τις Τ.Π.Ε στην μαθησιακή διαδικασία, παρόλο που ορισμένοι δημογραφικοί και εργασιακοί παράγοντες, είναι σε θέση να διαφοροποιήσουν τις στάσεις των εκπαιδευτικών, αναγνωρίζουν την χρησιμότητα των νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού τους έργου. Από τα αποτελέσματα της έρευνας παρατηρούνται ότι υπάρχουν προβλήματα χρήσης και ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στη μαθησιακή διδασκαλία λόγω έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής, καθώς και έλλειψης εύχρηστων εκπαιδευτικών προγραμμάτων αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών. Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί με τις απαντήσεις τους επισημαίνουν τους διάφορους παράγοντες, που είτε ενισχύουν είτε δυσχεραίνουν την αποδοχή της χρήσης και ενσωμάτωσης των Τ.Π.Ε. στην μαθησιακή διαδικασία. Τέλος διαπιστώνεται ότι απαιτείται ο σχεδιασμός κατάλληλων επιμορφωτικών προγραμμάτων αξιοποίησης των Τ.Π.Ε., με σκοπό οι εκπαιδευτικοί να λειτουργούν ως κριτικά σκεπτόμενοι λειτουργοί, οι οποίοι διαθέτουν τις αναγκαίες επιστημονικές γνώσεις για την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού τους έργου.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
διπλωματική.pdfΚυρίως άρθρο2.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.