Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35035
Title: Διερεύνηση Επιμορφωτικών Αναγκών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Εύβοιας σε θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Authors: Σπανού, Μαρία
Advisor: Λευθεριώτου, Πιέρα
Keywords: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση;μονάδες ΖΕΠ και Δ.Υ.Ε.Π. ΖΕΠ;Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών;Επιμορφωτικές Ανάγκες;Διερεύνηση Επιμορφωτικών Αναγκών;Intercultural Education;EPZ and RRES-EPZ;Teacher Training;Educational Needs;Investigation of Educational Needs
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Ο κόσμος μας αλλάζει με γοργό ρυθμό. Αν μια πεταλούδα κινήσει τα φτερά της στον Αμαζόνιο, μπορεί να φέρει βροχή στην Κίνα. Η φράση αυτή, η οποία αποδίδεται στον μετεωρολόγο Έντουαρντ Λόρεντζ τη δεκαετία του 1960, περικλείει προφητικά τον παγκοσμιοποιημένο χαρακτήρα της σύγχρονης κοινωνίας. Οι οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων ετών έχουν οδηγήσει μεγάλες μάζες ανθρώπινου δυναμικού να μετακινούνται ανά τον κόσμο, ως μετανάστες ή πρόσφυγες, με σκοπό να αναζητήσουν μια ποιοτικά καλύτερη ζωή για τους ίδιους και τα παιδιά τους. Η χώρα μας δεν έμεινε ανεπηρέαστη από τα γεγονότα αυτά, μιας και χιλιάδες μετανάστες και πρόσφυγες έχουν εισέλθει στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Η έρευνα αυτή ξεκίνησε με αφορμή τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κ. Φίλη, το 2016, σχετικά με την εκπαίδευση και ένταξη των προσφυγόπουλων στο ελληνικό σχολείο. Καθώς η ερευνήτρια εργάζεται ως δασκάλα, γεννήθηκαν ερωτήματα σχετικά με την αρτιότητα των εκπαιδευτικών να αντεπεξέλθουν σε μια τέτοια αποστολή. Η επιμόρφωση θεωρείται σήμερα ένα ισχυρό εργαλείο, με το οποίο ο εκπαιδευτικός θα μπορέσει να αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να σταθεί κριτικά απέναντι στη σύγχρονη πραγματικότητα και να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες προσδοκίες της συνεχώς μεταβαλλόμενης κοινωνίας. Η παρούσα εμπειρική έρευνα πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα από το Μάρτιο έως τον Απρίλιο του 2017 και στόχος της ήταν να ανιχνεύσει τις επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούσαν, κατά τη σχολική χρονιά διεξαγωγής της έρευνας, σε δημοτικά σχολεία με μονάδες Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) και Δομών Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων - Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (Δ.Υ.Ε.Π. ΖΕΠ) στο νομό Εύβοιας. Για τη διεξαγωγή της εμπειρικής έρευνας επιλέχθηκε η ποσοτική μέθοδος, μέσω επισκόπησης, και το μέσο συλλογής δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν τους εαυτούς τους μέτρια ενημερωμένους σε θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και εκφράζουν μεγάλη ανάγκη επιμόρφωσης σε θέματα όπως: διδακτική μεθοδολογία για πολυπολιτισμικές τάξεις, σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για αποτελεσματική διαπολιτισμική επικοινωνία, συνεργασία γονέων-δασκάλων και ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι το διδακτικό αντικείμενο της Γλώσσας μπορεί να βοηθήσει τους αλλοδαπούς μαθητές να ενταχθούν στο ελληνικό σχολείο και επιθυμούν να συμπεριληφθεί σε ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Τέλος, προτιμούν ένα τρίμηνο, ενδοσχολικό επιμορφωτικό πρόγραμμα, το οποίο θα πραγματοποιείται με συνδυασμό διά ζώσης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.