Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35004
Title: Προθέσεις και στάσεις των καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Καλαμάτας αναφορικά με τη δωρεά μυελού των οστών και παράγοντες που τις επηρεάζουν.
Authors: Χρονοπούλου, Ελένη
Advisor: Τριανταφυλλίδου, Σοφία
Keywords: Δωρεά μυελού των οστών;Bone marrow donation;αρχέγονα αιμοποιητικά κύτταρα;Hemopoetic Stem Cells;μεταμόσχευση μυελού των οστών;bone marrow transplantation;καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;secondary school teachers,;πεποιθήσεις;beliefs;γνώσεις;knowledge;στάσεις;attitudes;παράγοντες επιρροής;factors of influence
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Εισαγωγή: Η μεταμόσχευση μυελού των οστών έχει αναγνωρισθεί διεθνώς ως μια ιατρική πράξη εξέχουσας σημασίας, εντούτοις δεν έχει ακόμη επιτευχθεί η πλήρης κάλυψη των αναγκών των ασθενών σε μοσχεύματα. Οι προσπάθειες ενημέρωσης και προσέλκυσης νέων εθελοντών, δυνητικών δοτών μυελού των οστών συνεχίζονται παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα, η οποία σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Αιματολογικής Εταιρείας, αποτελεί ουραγό στους δότες μυελού των οστών και ομφάλιου αίματος, διαθέτοντας ένα ισχνό εθνικό αρχείο εθελοντών δοτών. Σκοπός: Με γνώμονα τα ανωτέρω καθώς και την επιρροή που ασκούν οι εκπαιδευτικοί στους μαθητές τους, σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν: α) να διερευνήσει τις στάσεις και τις προθέσεις των καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Καλαμάτα αναφορικά με τη δωρεά μυελού των οστών, β) να εντοπίσει παράγοντες που εμπλέκονται στη διαμόρφωσή τους και γ) να αναδείξει πιθανές πρωτοβουλίες τους για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών τους στη δωρεά μυελού των οστών. Μεθοδολογία: Η έρευνα διενεργήθηκε κατά το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 σε δείγμα 178 καθηγητών στους οποίους χορηγήθηκε ερωτηματολόγιο που εκτιμούσε τις γνώσεις και τις στάσεις τους προς τη δωρεά μυελού των οστών καθώς και μια σειρά κοινωνικο-δημογραφικών και προσωπικών τους χαρακτηριστικών (επίπεδο ικανοποίησης από τη ζωή, αλτρουιστικές απόψεις κ.α.). Αποτελέσματα: Παρόλο που οι καθηγητές παρουσίασαν θετικές πεποιθήσεις ως προς τη δωρεά μυελού των οστών αλλά και μέτρια θετική στάση ως προς την ενημέρωση των μαθητών τους, εντούτοις εμφάνισαν υψηλό έλλειμμα γνώσεων ως προς το θέμα ενώ ελάχιστοι εξ αυτών ήταν εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Εθελοντών Μυελού των Οστών. Οι στάσεις προς την εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο βρέθηκαν να συσχετίζονται στατιστικά σημαντικά και θετικά με μια σειρά παραγόντων, ήτοι, με τις γνώσεις επί της διαδικασίας δωρεάς Μ.Ο., τις απόψεις που διατηρεί ο κοινωνικός περίγυρος του ατόμου προς τη δωρεά, τις αλτρουιστικές πεποιθήσεις των συμμετεχόντων και το επίπεδο ικανοποίησής τους από τη ζωή. Αντιθέτως, οι προσωπικές αντιλήψεις επικινδυνότητας της διαδικασίας, βρέθηκαν να συσχετίζονται στατιστικά σημαντικά με την αρνητική στάση προς τη δωρεά Μ.Ο. Συμπεράσματα: Από την έρευνα προκύπτει ότι πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες ενημέρωσης του κοινού στο θέμα της δωρεάς μυελού των οστών. Προτείνεται να εξετασθεί η συνεργασία των Υπουργείων Υγείας και Παιδείας για την κατάρτιση ειδικού προγράμματος ευαισθητοποίησης των μαθητών στα σχολεία, στους αυριανούς δηλαδή εθελοντές δότες.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ.pdfΔιπλωματική Εργασία3.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.