Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34981
Title: Αντιλήψεις των φιλολόγων των Διαπολιτισμικών Σχολείων για τη διγλωσσία και πρακτικές κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας
Authors: Νιονιοπούλου, Ειρήνη
Advisor: Καρακατσάνη , Δέσποινα
Keywords: Διαπολιτισμικά Σχολεία;φιλόλογοι
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα ερευνητική μελέτη επιχειρεί να διερευνήσει τις αντιλήψεις των φιλολόγων των διαπολιτισμικών σχολείων απέναντι στη διγλωσσία και την πρώτη γλώσσα των μαθητών τους και να καταγράψει τις εκπαιδευτικές πρακτικές που χρησιμοποιούν κατά τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας σε μαθητές με γλωσσική και πολιτισμική ετερότητα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 10 εν ενεργεία φιλόλογοι από επτά διαπολιτισμικά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, 7 γυναίκες και 3 άνδρες. Ακολουθήθηκε η ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση και η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση ημιδομημένης συνέντευξης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν την αμφίθυμη στάση των φιλολόγων του δείγματος απέναντι στη διγλωσσία. Οι συμμετέχοντες αντιμετωπίζουν τη διγλωσσία θετικά σε θεωρητικό επίπεδο και αξιολογούν τη συμβολή της πρώτης γλώσσας ως σημαντική για την κατάκτηση της δεύτερης. Παρόλα αυτά, διατυπώνουν επιφυλάξεις αναφορικά με την παρουσία και την χρησιμότητά της πρώτης γλώσσας στη σχολική τάξη, επηρεασμένοι από τις στερεοτυπικές αντιλήψεις περί «μέγιστης έκθεσης» στη γλώσσα στόχο. Αναφορικά με τις εκπαιδευτικές πρακτικές που εφαρμόζουν κατά τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος, η πιο συνήθης είναι η απλοποίηση του μαθήματος, ενώ γίνονται προσπάθειες χρήσης πρακτικών βιωματικής μάθησης, μη λεκτικών μορφών επικοινωνίας και διδακτικής αξιοποίησης της πολιτισμικής κυρίως και δευτερευόντως της γλωσσικής ετερότητας των μαθητών τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nioniopoulou.pdfΔιπλωματική Εργασία2.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.