Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34979
Title: «Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Διερεύνηση της Ετοιμότητάς τους για Επιμόρφωση με τη χρήση Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών Διαδικτύου (e-learning)»
Authors: Χασιώτης, Αθανάσιος
Advisor: Μαυροειδής, Ηλίας
Keywords: Επιμόρφωση;διαδικτυακή ετοιμότητα;Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας;αυτό-αποτελεσματικότητα;διαδικτυακή μάθηση;δεξιότητες;αυτοκατευθυνόμενη μάθηση
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα μελέτη παρουσιάζει μια έρευνα επισκόπησης, έχοντας ως περιεχόμενο τη διερεύνηση της ετοιμότητας των εκπαιδευτικών για επιμόρφωση, προκειμένου οι ίδιοι να επωφεληθούν των πλεονεκτημάτων που παρέχει το διαδικτυακό μοντέλο εκπαίδευσης. Η εστίαση των ερευνητικών ερωτημάτων περιλαμβάνει την εξέταση των δημογραφικών χαρακτηριστικών (φύλο, ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, σπουδές, επαγγελματική προϋπηρεσία και εμπειρία σε εξ αποστάσεως διαδικτυακή επιμόρφωση) σε σχέση με τους παράγοντες αξιολόγησης της διαδικτυακής ετοιμότητας, όπως αυτοί προσδιορίζονται στο μοντέλο Online Learning Readiness Scale. Οι παράγοντες αυτοί αξιολογούν την αυτό-αποτελεσματικότητα στους υπολογιστές και το internet, την δεξιότητα της αυτοκατευθυνόμενης μάθησης, τον αυτοέλεγχο της μαθησιακής διαδικασίας, τα κίνητρα για μάθηση καθώς και την αυτό-αποτελεσματικότητα στην online επικοινωνία. Το δείγμα που η έρευνα χρησιμοποιεί είναι 202 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν κατά το έτος συγγραφής της εργασίας σε 14 σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας της Α΄ περιοχής. Από την στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων διαπιστώθηκε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των εκπαιδευτικών διαθέτουν την ετοιμότητα συμμετοχής στις διαδικτυακές επιμορφώσεις, ωστόσο παραμένει ως στοιχείο προβληματισμού το πως θα μπορούσε να επωφεληθεί από τις νέες τεχνολογίες και το υπόλοιπο ποσοστό. Άλλα σημαντικά στοιχεία που αναδείχθηκαν ήταν η εξάρτηση που παρουσιάστηκε στο φύλο, στην ηλικία, στις επιπλέον σπουδές και στην εμπειρία που έχει αποκτηθεί από παρακολούθηση προγραμμάτων e-learning, σε σχέση με αρκετούς από τους εξεταζόμενους παράγοντες της ετοιμότητας. Η έρευνα, λαμβάνοντας υπόψη την απουσία άλλων αντίστοιχων εγχώριων ερευνών για το ίδιο θέμα, φιλοδοξεί να προσθέσει αξιοποιήσιμα στοιχεία στους εμπλεκόμενους φορείς επιμόρφωσης, καθώς και να προκαλέσει το ενδιαφέρον νέων μελετητών για επέκταση των παραγόντων που μελετήθηκαν ή της εξέτασης του θέματος υπό νέα ερευνητική οπτική.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Χασιώτης Αθανάσιος-Διπλωματική εργασία .pdfΔιπλωματική Εργασία2.51 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.