Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34978
Title: Αξιολόγηση Διδασκαλίας της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Authors: Καραπαναγιώτη, Χρυσή Κασσιανή
Advisor: Πιερρή, Ευγενία
Keywords: Εργαλεία διδασκαλίας;Μικροδιδασκαλίες;τριτοβάθμια εκπαίδευση;αξιολόγηση;δομημένη παρατήρηση
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η διδακτική των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) είναι μία σχετικά νέα επιστήμη που περιέχει και διδακτικό αλλά και ερευνητικό κομμάτι. Ένα μάθημα διδακτικής των ΦΕ δεν είναι εύκολο να οργανωθεί καθώς αυτή η νέα επιστήμη συνεχώς επαναπροσδιορίζεται και έχει δυναμικό χαρακτήρα. Πολλές μοντέρνες τεχνικές και εργαλεία διδάσκονται σε αντίστοιχα μαθήματα. Έτσι έχει ενδιαφέρον να μελετήσει κανείς αν αυτά τα εργαλεία που προτείνονται στα μαθήματα εφαρμόζονται τελικά στην πράξη από τους νέους εκπαιδευτικούς. Με βάση τη βιβλιογραφία φαίνεται ότι η εκπαίδευση του εκπαιδευτικού συνήθως τον επηρεάζει θετικά προς μαθητοκεντρική διδασκαλία. Το ερευνητικό πρόβλημα που πραγματεύεται η παρούσα έρευνα σχετίζεται με τη χρήση των διδακτικών εργαλείων από φοιτητές του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Πατρών που παρακολουθούν ένα μάθημα διδακτικής των ΦΕ. Το πρόβλημα είναι ότι ακόμα και στη διδακτική των ΦΕ υπάρχει η τάση να ακολουθείται η ίδια διδακτική πρακτική από τους εκπαιδευτικούς με αυτή την πρακτική που έχουν βιώσει και οι ίδιοι όντας μαθητές. Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τη στάση των φοιτητών που παρακολουθούν το μάθημα «Εισαγωγή στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών» απέναντι στα εργαλεία διδασκαλίας και αν αυτή επηρεάζεται από τις δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν α) η δομημένη παρατήρηση και β) ερωτηματολόγια με ανοικτού τύπου ερωτήσεις. Στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές προτείνουν και εκπονούν ένα σχέδιο διδασκαλίας και μία μικροδιδασκαλία. Και στις δύο αυτές δραστηριότητες του μαθήματος, πιο συχνά οι φοιτητές επιλέγουν ως εργαλείο διδασκαλίας μία παρουσίαση με ερωτήσεις/απαντήσεις ή/και με προβλήματα εμπέδωσης. Οι προτάσεις για πειράματα και προσομοιώσεις στα σχέδια διδασκαλίας έχουν μεγαλύτερα ποσοστά (36 και 14%, αντίστοιχα) σε σχέση με αυτά που τελικά εκπονούνται στις μικροδιδασκαλίες (27 και 10%, αντίστοιχα). Πολλές φορές σημαντική είναι η χρήση κάποιων εργαλείων από τους συμφοιτητές που φαίνεται να επηρεάζει θετικά μία μερίδα φοιτητών προς τη χρήση αυτών των εργαλείων. Στο τέλος του μαθήματος, όταν οι ίδιοι φοιτητές κληθούν να περιγράψουν και να αξιολογηθούν για αυτή την περιγραφή ένα εργαλείο διδασκαλίας που θεωρούν αποδοτικό, δεν επιλέγουν αυτά που χρησιμοποίησαν αλλά κάποιο από τα άλλα όπως τα πειράματα και οι προσομοιώσεις που θεωρητικά είναι πιο αποδοτικά.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Καραπαναγιωτη_ΔΕ_28092017.pdfΚυρίως άρθρο3.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.